söndag 3 april 2016

En dag på Gekås och så flyttar vi hus

Idag är det exakt 6 månader sen min kära pappa för alltid somnade in. Kanske att det är symboliskt att jag just idag tog hem det lilla minityrhuset som är en kopia av min pappas hem och som min farfar en gång i världen har snickrat ihop. För mig blev det väldigt vackert när jag placerade det invid vår damm i trädgården. Där passar det helt perfekt och jag kan se det från mitt köksfönster varje dag. En fin påminnelse om min kära pappa.

Idag har vi även varit och tittat på lägenhet i Tvååker åt min mamma. Nu har hon tittat på två olika men dagens var helt outstanding!! Det värsta är bara att hon inte står först i kön på någon utav de två, nu måste hon ha tur, någon utav de andra som står före måste tacka nej. Jag håller alla tummar jag har!! Här skulle hon få det hur bra som helst, det måste bara vara meningen att hon ska få denna lägenhet för det är hon sååå värd!!

Efter lägenhetstitten så ville min mamma åka till Gekås!! Vem tackar väl nej till det? Helt oplanerat, vi bara satte oss i bilen och körde. Där var många fler än vi vill jag lova men det gick bra ändå och jag fick köpt nya stora fina krukor till vår altan, nya påslakan samt diverse annat småkrafs som jag behövde, helt perfekt!!

Äntligen fick jag också lämnat hem min varmluftsborste som jag köpte sist jag var där men som inte alls fungerade. Lunchen intogs på restaurangen inne på Gekås, kycklingspett med grönsaker och chilimajonnäs. Helt ok när grönsakerna väl blivit saltade.

 

Imorgon börjar jag på ett nytt Viktprojekt, igen.....Nu när jag åter är på Studio 4 och tränar så ingår böndiet, om man vill. Klart jag vill! När man går i grupp så går allting så mycket lättare. Jag har provat förr med gott resultat så nu kör vi väl igen. Det får bli april ut, tills vi åker till Istanbul. Jag har nästan glömt hur det var men jag tror det är bönor till alla måltider, protein och grönsaker. Väldigt strikt, inga mejerier alls. Så kör man 6 dagar i veckan och 1 dag får man svulla i sig PRECIS vad som helst! Givetvis kör vi på med hårdträning också minst 2 dagar i veckan, det blir nog bra det här. Jag tjuvstartade faktiskt lite med bönor redan ikväll.

Ikväll är jag trött som ett lik. Mästarnas mästare på tv och sen kommer jag nog att sussa sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!