söndag 12 juni 2016

Kvalitetstid på Gekås...och dödsskjutningar i Orlando. Perspektiv!

 
Igår skrev jag om att jag planterade om i järngrytan och här ser ni resultatet. Midsommarfint eller hur?

 

 
Lördagkvällen ägnades åt att fira 23-åringen i familjen. Fantastiskt god mat, gott vin och trevligt sällskap. Där satt vi o "tjötade" till efter midnatt. Gott och trevligt och alldeles lagom. Tyvärr så föll jag igenom lite när det gäller maten. Jag åt stora lass med färskpotatis (jag har nog bara ätit ett par gånger hittills i år). De var makalöst goda!!! Hade kunnat överleva bara på dem. Efter maten fanns det godis överallt och jag stoppade in en massa rostade majskorn och Ahlgrens bilar...Ja, ja ibland så faller man men det var det värt. Ibland får man bara flyta med.

 

 
Idag åkte vi till Gekås med min mamma o nä, jag är inte alls uttråkad!!! Det var mitt förslag och jag njöt även om det var mycket folk, bilden ljuger... Mamma fick köpt de lampor hon saknade plus dörrmatta och lite mer och jag fick köpt en ny blå snygg fleece-tröja att ha på altanen i sommar. Sommaren är räddad:-) Kvalitetstid tillsammans i ett varuhus, ja det kan man faktiskt ha, när alla är nöjda och vi haft det bra tillsammans. Så mycket roligare än att bara sitta och dricka en kopp kaffe vid ett köksbord.

 

 

 

Från vardag och skämt till allvar. Återigen har ett fruktansvärt dåd begåtts. Någon går in på en nattklubb för homosexuella och skjuter vilt. Ca 50 personer dör i Orlando, Florida, inte allt för långt bort från där min syster bor. Det är fruktansvärt, ofattbart, och man undrar varför? Är det IS som man nu spekularar om? Är det kanske lite fel på vapenlagarna i USA (JAAA!!) Om ingen får ha vapen så kan inte lika mycket hända. Visst, det finns alltid folk som får tag på vapen ändå men inte lika många, sån´t här borde inte få hända. Fleecetröjor på en altan i Sverige blir oviktigt. Punkt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!