lördag 11 juni 2016

När värmen inte räcker till får man hjälpa den på traven

 
Sommarvärmen har tagit ett kliv tillbaka. Det är fortfarande fint väder men betydligt kyligare. Vi vägrar ändå att ge upp. Vi trivs på vår altan och igår monterades en ny och mera kraftfull infravärmare upp i taket så att vi kunde sitta ute hela kvällen trots att det bara var 13 grader ute.

Igår var en sådan fredag som jag bara var helt slut efter veckan, trots att det varit en kortvecka. Jag har släpat mig upp varje morgon och varit så in i döden trött varje kväll. Varför vet jag inte. Fredagkvällen var därför extra efterlängtad denna gång. Givetvis så grillade vi även igår. Det serverades helstekt fläskytterfilé med squashtagliatelle, färsk vitkålssallad och grillad aubergine. Färsk strimlad vitkål med bara lite olivolja, salt o peppar, bättre sallad än så kan man knappast få. Det är verkligen en favorit hos mig.

 
 
 
Efter en natt med dålig sömn blev jag väckt av mannens klocka redan klockan 7. Grrr:-( sen kunde inte jag somna om men han, typiskt! Nåväl, han gav sig ut och cyklade men jag körde istället ner till hamnen för ett grymt boxningspass med Studio 4. Det är så himla kul att träna utomhus precis vid havet. Man blir helt lyrisk. Cykling var jag inte alls sugen på idag. 13 gr o blåst, usch, boxningen var mycket mera lockande.

 

 
Frukosten fick vänta tills efter träningen men då blev det keso med hemgjord nötmüsli och blåbär. Gott o nyttigt.

På väg hem från träningen så blev det återigen ett blominköp. Det kändes som att det var dags att byta ut penséerna i järngrytan så efter att först ha målat stalldörren och stallfönstren och sen ha sovit en god stund i solstolen så blev det en omplantering.

Nu sitter vi redo för att ge oss iväg på 23-årskalas hos en av döttrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!