fredag 24 juni 2016

Semestertränaren o en midsommarafton att se fram emot

Semester!! Även om jag älskar mitt jobb så klingar ordet ljuvligt i mina öron o när har man väl bättre tid till att träna än just när man är ledig?

Cecilia Folkessons blogg följer jag till och från när jag har tid och hon uppmande till att hashtagga #semestertränaren i sommaren. Det hakar jag givetvis på! Här ska vi utnyttja tiden på bästa sätt.

2 dagar i rad hade jag redan varit ute o joggat. Igår gav jag mig återigen ut. Dag 2 44 sekunder snabbare än dag 1, igår 2 sekunder snabbare än dagen innan. Igår blev det även 10 armhävningar o 10 situps X 2. Tanken var gånger 3 men älsklingen hade precis klippt gräset och det klarade inte jag. Jag började nysa för fullt. Jag tål inte gräs riktigt bra.

 
Gårdagens prognos över kvällens väder. Dagens prognos lovar ännu varmare väder. Det måste bli en midsommarafton att minnas! När var det senast 25 grader varmt på midsommarafton?? Jag bara undrar. O vi som har investerat i nya kraftfulla infravärmare för att kunna sitta ute hela kvällen.....Det var en bra investering. Jag har hellre bra väder och sitter ute utan infravärme än dåligt väder och behöva använda dem. De kommer nog att komma väl till pass senare i sommar än då. Ja med de här värmarna kan vi nog sitta ute året om. Jeeeses vilken hetta!! Det är något som verkligen har utvecklats!

 

Givetvis satt vi ute även hela kvällen igår. Idag snurrar vi runt o fixar o donar inför kvällen då svågrar och svägerskor kommer på besök. Det kommer garanterat att bli en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!