onsdag 22 juni 2016

Morgonpromenad och joggingturer



Så in i dödens trött har jag varit flera veckor i rad. Jag har absolut inte orkat ta mig upp när klockan har ringt 4.50. Glöm det men idag helt plötsligt, då hände det! Jag studsade upp o ut och det var alldeles ljuvligt! Jag vet inte vem som njöt mest, Lexie eller jag. Efter en sådan start på dagen så blir hela dagen bra. Idag har också varit den sista arbetsdagen på kontoret. Imorgon jobbar jag hemma och sen väntar 10 långa härliga semesterdagar. Det ska bli underbart, ljuvligt och skönt.

En anledning till att jag idag äntligen var pigg, var kanske att jag somnade redan klockan 9 igår kväll ute på altanen. Där sov jag en hel timma, sen gick jag in och sov vidare hela natten. Sååå skönt!

 
Vår trädgård. Trots årets torka så står den sig rätt så bra. Årets planteringar i fönsterlådorna är jag faktiskt rätt nöjd med. Färgskalan går i lila, såklart.

 

 
Jag måste säg att det har varit en fantastisk försommar än så länge. Det är inte många kvällar som vi INTE suttit ute och ätit. Igår grillade vi lax som serverades med blomkålsmos, knaperstekt bacon och en ostsås som rördes ihop av vispgrädde och philadelfiaost. Supergott vill jag lova! Ännu ett recept från Sommarturbo med Ulrika (som jag tyvärr inte följer alls....). Vågen pekar nästan mer uppåt än nedåt. Jag har ett oerhört godissug just nu, samma som höll mig i ett järngrepp före jul. Nu är jag där igen. Sockertrollet har tagit mig i sitt grepp. Jag måste göra mig fri igen. Det blir inte lätt.

Det bästa sättet att dämpa sötsuget stavas nog trots allt "träning". Igår gav jag mig ut på en 3,2 kilometers joggingrunda. S-tan vad tungt det var!! Idag gav jag mig återigen ut, samma sträcka, idag var det lättare. 44 sekunder snabbare än igår. Det får man väl vara nöjd med, eller hur?

 
Mannen tycker att jag ska titta på fotboll tillsammans med honom ikväll. Jo men tjena! Skulle jag? Jo, jo, jag sitter här i soffan o fotbollen rullar på tv:n men jag sitter istället o bloggar. Någon måtta får det väl vara?

 

I övermorgon är det midsommarafton och osäkrare väderleksprognosen har jag väl sällan skådat. Häromdagen stod det 29 grader o sol, sen var det 19 grader o regn. Nu är det 26 grader och 23 mm regn? Det är nog bäst att inte bry sig. Det blir som det blir men det ser ju ändå ut att bli hyfsat. Vi får väl tro på att det blir så.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!