söndag 28 augusti 2016

En trevlig kväll efter en heldag i trädgården



















Redan tidigare i veckan hade jag bestämt att lördagen helhjärtat skulle ägnas åt trädgårdsarbete. Allt för länge har jag skjutit det åt sidan (jag har varit lat helt enkelt;-). Tanken var att jag skulle hinna med hela trädgården på en dag men så blev det givetvis inte. Lite fick jag hjälpa till med vår nya grind och lite tid försvann på trevlig fika med svärfar.



















Sen hörde bonusdottern av sig och frågade om vi inte ville följa med ut o äta på kvällen. Ja varför inte denna underbart strålande och varma sommardag. Nu gäller det verkligen att njuta av sommarens sista underbara värme. Det är inte många gånger denna sommar som vi har "fest-cyklat" ner till Båstad så nu såg vi var chans. Därmed blev även dagens motion avklarad.



















Givetvis blev det då mat på Victoria i Båstad. Där blir man aldrig besviken. Släkten är bäst!


Den här rabatten tog igår evigheter! Inte för att där finns så mycket att rensa normalt sett men jag passade på att klippa bort det mesta utav de vissna blommorna och det var drygt.























Sommarblommorna börjar "ge sig". Det är dags att börja byta ut dem bit för bit mot höstigare varianter. Den här ljungen med tillhörande plättar hittade jag på Blomsterhallen i Boarp för 55 kr.














På altanen ser sommarblommorna fortfarande ok ut, i alla fall på lite håll. De får hänga med ett tag till.























Pelarträdet som vi har vid vår entré är väldigt vackert och alldeles överöst med äpplen. Synd bara att de är fullständigt oätliga. Jag gillar syrliga och hårda äpplen men de här är så sura att man not inte kan annat än att kalla dem för surkart!
























Efter en hel dag i trädgården, kände jag mig så svettig att jag verkligen längtade efter att ta ett dopp i havet. Nu var tiden knapp eftersom vi sen skulle ut o äta men jag slängde mig i bilen och körde snabbt ner till vårt kära Ingelstorp där jag kastade mig vågorna o sen snabbt upp igen. Där var så fullt med tång att det faktiskt inte var njutbart. Synd. Kanske ändå sista badet i Sverige för i år.


















Denna dag ska jag verkligen bara ägna åt avkoppling. Först en hotellfrukost hemma och sen ska det bli soffhäng med bildsortering, ekonomiuppdateringar och en god bok. Tuppluren som inte hanns med igår ska jag verkligen ta mig tid till idag.

Förresten, lyssnade på en börspodd igår där jag nästan blev lite uppretad. De benämnde de anställda på Ericsson "som om de trodde att de jobbade på kommunen!!! och att det viktigaste som fanns var friskvårdstimman och att få sluta tidigare på fredagar"............ Que?? Är det så de tror att det är??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!