torsdag 25 augusti 2016

26 grader en kväll i augusti o fullmakten som kom bort



När man slår upp sina blå och klockan bara är 3 på morgonen och man sen inte kan somna om. Då är det inte så kul. Tyvärr är det stundtals vardag för mig.  Gårdagen rullade ändå på och jag lyckades att ta en liten tupplur i kontorsstolen på min lunch:-) Tur att man kan sova var som helst (t o m på möten).

Både igår och idag har det i alla all varit sällsynt vackra augustidagar. Solen har strålat från en klarblå himmel och jag har njutit i fulla drag. Igår genom att sluta lite tidigare än vanligt för att köra och hälsa på min mamma. Det blev en promenad och en sallad tillsammans innan jag åter satte mig i min bil och körde de dryga 10 milen hemåt. Tiden gick ändå fort genom att först lyssna på en aktiepodd och sen Per Anderssons sommarprat. Denna galning till komiker som pratar fort o osammanhängande o jag vet egentligen inte vad jag tycker om honom men lite underhållande är det trots allt, bara för att det är så galet.



25:e augusti och det är 26 grader varmt kvart över 7 på kvällen! Lovely! Idag, ungefär likadant. I just love it!

Idag har jag jobbat på min hemmakontor. Underbart att sätta sig o jobba redan vid 6, halv 7 på morgonen för att bli färdig i tid. Delårsrapport, så där kul men det är sån´t som måste göras, oavsett vad man tycker så det är bara att hugga in.



























På lunchen passade jag på att ta en paus för att åka och handla lite mat inför kvällen men kom hem med....en klänning?? Hur gick det till? Jag skulle ju liksom bara gå in o titta på Klä dej i Boarp men där fanns ju hur mycket snyggt som helst! Jag som länge har varit så shoppingtrött för jag har insett att jag behöver verkligen inga nya kläder men nu kunde jag bara inte låta bli. Det stod ju nästan mitt namn på den, blå och blommig och grann. Helt klart ett plagg för mig. För bara 299 kr blev detta fynd från Sisters min. Garanterat en ny favorit.


























I övrigt har det varit en mycket nervös vecka. Fullmakten som skickades till Spanien förra veckan hade inte kommit fram. Paniken började krypa in under skinnet. Den skickades härifrån den 17 augusti och vi kunde spåra den till att ha anlänt till Spanien den 20 augusti men sen??? Manana?? Tät kontakt har tagits med advokaten. Den 30 augusti skulle handpenningen betalas enligt kontraktet och då måste först inhämtas ett NIE-nummer plus ett spanskt bankkonto. Strax innan lunch idag kom så äntligen ett efterlängtat samtal. Jag såg att det var ett Malaga-nummer och det var advokatens svenska assistent som ringde och meddelade att nu äntligen hade fullmakten anlänt!!! 9 dagar senare. Halleluja moment! Använd aldrig posten för viktiga papper, inte ens med rek o mottagningsbevis det säger jag bara. Nästa gång får det bli Fedex eller något liknande.
















Nu hoppas jag att allt rullar på så att vi snart kan ligga på den här ljuvliga stranden igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!