fredag 5 augusti 2016

Hovdamen leker papparazzi när prinsessan Sofia dyker upp i Båstad

Igår var jag och hämtade min mamma på tåget för att hon ska kunna spendera några dagar här nere i Båstad hos oss. Vi åkte raka vägen till Victoria i Båstad för lunch. Där ser ni, återigen en utflykt som innefattar mat:-) Det blev en räksallad som givetvis var lika fantastisk som vanligt. På Victoria i Båstad blir man aldrig besviken!

Vädret var helt ljuvligt så efter maten strosade vi omkring i hamnen för att titta på båtar och bara allmänt njuta av sommaren. På väg upp till bilen igen så gick vi förbi tenniscourten där det samlats en hel mängd pressfotografer och en säkerhetsvakt kom ut och meddelade att nu kommer de snart. Givetvis visste jag sedan tidigare att prinsessan Sofia, Fredrik Reinfeldt och John Hope Bryant skulle komma till Båstad för att föreläsa på Gränslösa möten. Jag hade dock fått för mig att det var på Norrviken. Så var det inte. Det var här de var!

 

 
 
Förutom pressfotograferna så var det nästan tomt på folk så här fick jag min chans! Ut kom alla celebriteter och jag knäppte för fullt med min Samsung. Mamma var nog minst lika glad som jag (gladare:-). Ibland ska man liksom bara ha tur och befinna sig på rätt ställe vid rätt tidpunkt. Ibland blir det bättre när man inte planerat utan det bara händer liksom.

 
 

Hamnen i Båstad, mitt i seglarveckan och vädret visar sig från sin allra bästa sida. Det är bara helt ljuvligt att strosa runt.



 
En vecka med bara 16:8 (ingen frukost) föll igår. I förrgår hade jag så ont i magen (magkatarr??) att jag kände mig tvungen att inta lite frukost igår. Idag körde jag utan igen, och det funkade bra. Vi får väl se hur veckan avlöper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!