tisdag 23 augusti 2016

På cykel mellan Båstad o Höganäs och en kräftskiva med La Familia


















Först av allt vill jag idag bara konstatera att rosorna jag fick utav min man på födelsedagen bara blir vackrare och vackrare för var dag. Det är bara att njuta! Det här kallar jag kvalitet.

Vädret växlar. I söndags var det strålande solsken nästan hela dagen men så hux flux! Åskan mullrade fram, kanske mer än vad jag någonsin upplevt o plötsligt så öppnades himmelens portar och regnet bara vräkte ner. Fort in med alla dynor från altanen. Lika plötsligt som det började, slutade det igen och vi kunde gå ut och sätta oss och njuta utav ännu en ljuvlig sensommarkväll.


I lördags firades min och mannens fördelsedagar traditionsenligt med en kräftskiva tillsammans med våra barn. Min del av familjen (som är hallänningar) väljer havskräftor och det är DET som gäller och inget annat. Mannens del av familjen (som är skåningar) väljer djupfrysta turkiska eller kinesiska kräftor (eller prinskorv.....-o). Tänk vad det kan skilja beroende på vad man är uppväxt med! Här fanns i alla fall alternativ för alla smakriktningar. Erkännas bör att årets havskräftor var de bästa jag ätit på många, många år. Havskräftor inköpta i Båstad kostar oftast 500 kr/kg och är överkokta. Dessa var inköpta i Läget direkt från en fiskare för 200 kr/kg o jösses vilken skillnad!!! Det kommer aldrig mer att bli tal om några andra kräftor! Jag lovar!



























Lördagen inleddes med en cykeltur Båstad - Höganäs. En cykeltur vi pratat om att göra hela sommaren och som äntligen blev av. Helt underbart! Nästan 6 mil på i princip enbart platt mark. Precis så som jag vill ha det! Väderleksprognosen stod sig inte riktigt. LIte regn föll det på oss men det får man väl tåla. 57,8 mil på cykel har jag hittills avverkat i år. Det känns faktiskt helt ok!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!