torsdag 18 augusti 2016

Sömnlös i fullmånens sken, gratulationer i massor o så är första Spanienresan bokad!

Ja så var det dags igen. Hela sommaren har jag sovit som en stock, i princip varje natt. Nu gick det åt pepparn med sömnen igen. Mycket på jobbet och mycket tankar på den nya lägenheten. Det blev nog för mycket som snurrade runt, runt i mitt huvud. Många tankar i kombination med fullmåne, det var ingen bra kombination. Vi kom sent i säng, för igår blev det ännu en underbart ljuvlig kväll på altanen då vi aldrig ville gå in. Klockan 3 på morgonen tyckte tydligen min hjärna att jag hade sovit tillräckligt. Det blev ingen mer sömn denna natt. Det var bara att kapitulera. Klockan 5 klev jag upp och gav mig ut på en morgonpromenad i fullmånens sken. Det var däremot helt ljuvligt, betydligt bättre än att vakna mitt i natten. Inget ont som inte har något gott med sig.




















Igår kväll meddelade vår spanska advokat att han fått all dokumentation gällande vår lägenhet och att allt såg ok ut. Nu skickas reservationsbeloppet över till säljaren och om säljaren nu ångrar sig så får han betala tillbaks reservationsbeloppet x 2 till oss så nu känns det rätt så säkert:-)

Nu gick jag naturligtvis raka vägen in på nätet och bokade vår första flygresa ner. Den 9 oktober åker vi, 9 härliga dagar att fixa och dona, inreda o pynta. Givetvis ska vi även hinna med några timmar på stranden varje dag o tänk, då ska vi bo i vår egen lägenhet! Det låter som musik i mina öron.



Idag när jag kom hem låg det ett så fint kort i brevlådan. Ett kort från min kära omtänksamma syster. Jag blev så glad! Hon är mycket bättre än jag på att skicka kort, o glad det blir man verkligen. Tack kära syster!

Jag blev verkligen "grattad" på många sätt. Alla dessa Facebook-hälsningar, kanske banalt men jag blir uppriktigt glad. Jag tror nog även att jag lyckats tacka alla, var och en.

Det här lila fina halsbandet hittade jag på min kontorsstol efter lunch igår. En snäll kollega hade varit ute på lunchen igår och fått ögonen på det här o så fick jag det bara för att jag fyllt år:-) Jag blev så innerligt glad, tänk så omtänksamt o snällt. Det är väl inte konstigt att jag trivs på mitt jobb?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!