fredag 30 september 2016

Lax igår, lax idag och farväl till september



















Jag kan väl inte påstå att den här LCHF-turbon går så hemskt bra. Det är så mycket som kommer i vägen. Igår på lunchen fanns det INGENTING vettigt att äta!!! Det blev friterade räkor:-( utan tillbehör där jag pillade ut räkorna ur frityrsmeten (men åt lite, lite frityrsmet:-() och till det gurka o tomat. T o m pizzasalladen på stället var sockrad! Usch o fy för asiatiska restauranger! Jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara att åka till Thailand, vad skulle jag leva på?? Jag bara undrar...

På kvällen däremot då blev det varmrökt lax med gräddkokt blomkål. Mmmmm, gott o nyttigt, det fick bli kompensation för dagens katastroflunch som dock intogs i gott sällskap. Man kan inte få allt!


Fredag, kanske veckans bästa dag. Idag valde jag bort ett viktigt heldagsmöte för att istället komma ikapp allt jag inte hunnit tidigare i veckan. Om jag hann ikapp? Nej men jag kom en bit på vägen.

Ikväll, hej då september med stekt lax och wokad fänkål o wokad paprika som serverades med korianderkräm kryddad med chili jag fått av en kollega men hallå!! vad hot det blev! Mycket vatten rann ner men gott var det.

Idol på tv och jag kommer garanterat att somna tidigt men det innebär också att jag vaknar pigg o utvilad till morgondagens träning i hamnen i Båstad. En helt vanligt fredagkväll i mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!