fredag 7 oktober 2016

En dag i Växjö, en härlig fredag o en semester som väntar runt hörnet i en lägenhet utan vatten??



















Hej, hallå här e jag!!! En helt galen vecka med så mycket jobb, träning och distansfix med vår lägenhet i Spanien. Bloggen har helt enkelt fått stå tillbaka.

Igår var vi i Växjö på nätverksträff med likasinnade. En trevlig o givande dag i en imponerande expansiv stad. Vackra byggnader och vackra miljöer, då är det helt ok att åka hemifrån kl 6 på morgonen o komma hem efter 7 på kvällen.


























Två härliga träningspass har hunnits med under veckan. Det bästa var givetvis i onsdags då det var boxning som stod på schemat. Min favoritträning, alla gånger! Fick lite kommentarer att jag "typ slår för att döda"...hmm, ja, jag har kanske lite mer styrka än uthållighet o det man är bra på är ju alltid roligare att träna mer på. Pulsen ligger högt, högt under hela passet o jag bara älskar det!




















Tf-tjänsten jag haft under 7 månader och som närmade sig ett slut tog idag en hastig vändning. Helt plötsligt kom frågan om jag var villig att ställa upp på en förlängning, på obestämd tid? Tja, varför inte, har jag rott det i land under denna tid så ska det väl funka ännu ett tag. Det är bara hjärnan som ska ställa om igen. Från att ha sett ett slut, så ska det nu fortsätta igen. Från att ha tappat ett engagemang så måste jag bygga upp det igen. Vilken tur att jag nu har en dryg veckas semester, den kommer väl till pass.

Sex medarbetarsamtal på en o samma dag, intressant men krävande. Kommentaren jag sen släppte till en kollega att "jag har haft sex idag" lät kanske lite märklig i jobbsammanhang:-D men vi skrattade gott åt det.




















Det där med att köpa en lägenhet i Spanien är heller inte helt problemfritt. Köpet är genomfört men våra NIE-nummer fick vi inte förrän i onsdags och innan vi fick dem kunde vi inte teckna en hemförsäkring, så hittills har vi stått med en oförsäkrad lägenhet...Nu är det ju ett stenhus, så att det skulle brinna ner känns ju långsökt men det kan ju bli vattenskador eller rökskador eller....ja ni förstår.

En annan sak som vi hela tiden påpekat o tjatat om, är att advokaten o mäklaren måste se till att det finns el o vatten när vi kommer ner. "Inga problem" har hela tiden svaret varit. Helt plötsligt är det ett problem. El finns men vatten?? Nope...inget vatten igår och idag var det helgdag i Fuengirola...vad händer då? Nada...

På söndag flyger vi ner. Som tur är så har vi bokat hotell första natten men sen? På måndag MÅSTE det bara funka!! Frustrationen just nu är stor men det är ingenting, absolut ingenting, vi kan göra just nu. Det är bara att hoppas att allting funkar när vi väl är där.


























Fredag denna ljuvliga dag. När man väl kommer hem, öppnar dörren och vår kära Audra har varit där, då är det lycka! Lycka över att kliva in i ett nystädat hus som är skinande rent. Så rent som det aldrig någonsin var när vi själva skötte denna syssla. Lycka över att helgen inleder en dryg veckas semester i ett varmt o skönt Benalmádena. En vecka, troligtvis utan wifi, men med Telenor Global, så ett o annat inlägg ska det nog ändå bli. En vecka som inte bara innebär strandhäng. Lägenheten ska städas, fixas o utrustas men det ska bli SÅÅÅ kul!! Jag längtar!


























Fredag o ett glas vin. Livet är härligt. Idol på tv o sen somnar jag nog gott i soffan. Med andra ord, en helt vanligt inledning på helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!