måndag 3 oktober 2016

Pianohjältar, 1-årsdagen och så träning på stranden en kylslagen kväll


















Jag är så glad att jag tog mig tid att åka och lyssna på Pianohjältar i Falkhallen i Falkenberg igår! Det är min kusin som är eldsjälen i detta arrangemang och det var verkligen värt att köra 11 mil för att få höra! Vi var där och lyssnade för 3 år sedan, därefter har vi inte haft möjlighet men nu var det dags. De två första låtarna lyfte inte för mig. Vad gör jag här tänkte jag? Men sen!! Jösses säger jag bara!! Det var så otroligt bra, hela konserten igenom. Jag njöt av varenda sekund. Ni som missade gårdagen, synd att ni får vänta ett helt år tills det är dags igen. Själv kommer jag att bära med mig minnet från denna konsert ett bra tag framöver. Samtidigt blev det en träff med min kära vän Iréne. En riktigt bra dag med andra ord.


















Idag är det ett år sen min pappa drog sitt sista andetag. Så sorgligt men ändå så skönt att det gick fort när det väl hände. Konstigt nog så saknar man honom mer o mer ju längre tiden går. Så här lite i efterhand så har man bara de fina minnena kvar. De sista sjuka och gnälliga åren, de glömmer vi. Det var inte min pappa det.

Träningen idag genomfördes i sanden på stranden till skenet från en bygglampa! Ingenting är omöjligt! Usch var fort det blir mörkt o usch vad fort det blir kallt på kvällarna men vi kämpar på! Skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!