tisdag 25 oktober 2016

Från Streetfood i Köpenhamn till Brewdog i Stockholm



Sent söndags eftermiddag landade vi hemma igen efter en dag o en natt i Köpenhamn med de bästa av vänner. Vänner som jag haft med mig större delen av mitt liv och de senaste 16 åren har de även varit en del av min mans liv och vi trivs så fantastiskt bra ihop. Vi ses inte så ofta för avståndet är lite långt men när vi ses, då är det alltid lika trivsamt o lätt.


Så fort vi kom hem drog vi på oss andra jackor o andra skor o så var vi ute på en höstlig hundpromenad med Lexie. Det vete sjutton om inte hösten är den vackraste av årstider! Färgerna är mustiga och starka o livet är lite lugnare, eller kanske inte i år men det borde vara lite lugnare. Jag gillar verkligen hösten men kanske framför allt för att det då är ok att bara sitta inne o kura. Kraven är inte längre så stora.

























Ett par nya kängor behövde jag definitivt denna höst. Ett par svarta var vad jag skulle ha och de skulle definitivt inte vara i mocka för det är så svårt att sköta. Vad hittar jag då i Köpenhamn? Jo ett par RÖDA kängor i MOCKA!! O där var jag helt såld...givetvis fick de följa med hem och nu har de även fått följa med till Stockholm o jag är väldigt nöjd med mitt köp!



















Lite regnigt och ruskigt var det i Köpenhamn och aldrig hade jag väl ens tänkt att vi skulle sitta på en uteservering i Nyhavn i Oktober men det gjorde vi. Med infravärme på och en filt om benen så var det helt ok. O det visst är det så att det liksom hör till att ta en liten paus just här var gång man är i denna storstad?























18769 steg hann vi med denna dag och ändå kändes det inte som att vi gick så hemskt mycket.



















Lunchen intogs på Copenhagen Street food som vi upptäckte förra gången vi var i Köpenhamn. Ca 38 olika fastfood-ställen att beställa mat på och jag åt samma som sist. Brasilianskt grillat kött med sallad. Det är stökigt och ruffigt men oerhört charmigt.


















Ja när vi väl var hemma på söndag kväll då packade jag bara upp det som var smutsigt och la ner lite nya fräscha kläder. I går morse tog jag då flyget till Stockholm för 2 dagars konferens.


















En konferens som bjöd på godis i mängder men även fullgoda LCHF-alternativ. Bra där!







































Kvällen bjöd på god mat och gott vin och fantastisk underhållning av Wallmans. Bättre än så här blir det knappast inte.



















Kvällen avslutades på en närbelägen pub. Brewdog!! Brewdog var puben vi besökte gång på gång i Manchester när vi var där och firade sonens 30-årsdag. Jag visste inte ens att de fanns i Sverige. Nu blev det en "Dead pony" som avlutning på kvällen. En mycket god i öl som intogs i helt rätt miljö.


















Dag 2, idag, avslutades med en Fredrik Lindström. Stundtals hysteriskt roligt, jösses vad rapp i käften den mannen är. Nu väntar tre helt vanliga dagar på jobbet. Såååå skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!