tisdag 1 november 2016

Vintertid. Får man lov att klaga lite?



Vintertid. Det har för mig blivit en förbannelse. Jag som normalt sett är väldigt kvällstrött är numera mer eller mindre medvetslös när kvällen kommer. Jag somnar för tidigt, vilket innebär att jag vaknar mitt i natten och ligger sen sömnlös timme efter timme. Min sömn har annars länge varit väldigt god men nu börjar det igen. Förra vintern kändes det som att det inte rättade till sig på hela vintern. Jag hoppas inte det blir detsamma i år. De som röstar för sommartid året om, dem står jag helhjärtat bakom!! Jag vet att vintertid är normaltid men sommartid är bättre. När det blir vintertid så är det mörkt alltid, mörkt när man åker till jobbet och mörkt när man kommer hem. Hm, man kanske skulle åka ner till Spanien igen en sväng redan nu;-)




















I söndags besökte vi Varberg, min  hemstad. Där åt vi lunch tillsammans med min mamma samt sonen med flickvän innan vi sen körde flyttlass från lägenhet till hus. Tänk, min son har köpt hus! Det är stort, bland det största man gör i sitt liv och jag förstår glädjen de känner över att nu ha något helt eget tillsammans. Två människor som börjar på och bygger upp sitt liv tillsammans. Jag önskar dem all lycka till!
























Det är ett mycket charmigt hus med en massa vinklar och vrår och oväntade möten. Ingen standardvilla precis, det här huset har karaktär! Trädäck runt om hela huset så att man kan sitta ute i alla väderstreck, inte helt fel! Jag längtar att få komma dit igen när de har fått sina saker på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!