torsdag 22 december 2016

Allt beror på vilken inställning man har

























Godmorgon står det här, god kväll är det nu. Idag fick jultröjan åka fram, den som inhandlades i London för 2 år sedan. Med bjällror på bröstet så smyger man inte fram precis men jag gillar att sticka ut. En gång om året är det kul att få vara lite julpyntad.















Denna dagen inleddes med ett besök på Besikta. Denna gång valde jag ett nytt ställe som jag inte tidigare besökt men jösses vad jag fick leta. Jag såg det inte någonstans. Jag fick gå in på Vianor och fråga o så var det bara runt hörnet.....När jag kom in så beklagade jag mig över hur svårt det var att hitta dit. Han förklarade det med att "Den där kommunen inte ville tillåta honom att sätta upp några skyltar"😂(fast det visade sig att han inte ens hade försökt). Jag förklarade att då pratade han nog med rätt person😇 skicka in en ansökan så ska vi se vad vi kan göra....















Choklad får man som väl är inte så ofta nu för tiden men idag låg den här kartongen och väntade på mitt skrivbord. Den KUNDE fått vara kvar på jobbet men idag fick den faktiskt följa med hem. Eftersom jag inte gjort något julgodis i år så kan det ju vara kul att ha något att bjuda på under julen (för själv ska jag ju inte äta något.....)

























Tänk förresten så stor betydelse det har vilken inställning man har till saker o ting. Jag diskuterade idag julen med min äldsta dotter. Vi tycker båda att det känns lite märkligt när ett par som bor ihop väljer att ändå fira jul på var sitt håll. Jag tyckte att det kan väl vara för att man har så starka traditioner att ingen vill bryta dem men att man har missat det lite i en splittrad familj. Jag har själv en tendens att göra mig till ett offer och tycka att det är synd om, de numera vuxna barnen, för att de inte har växt upp i en kärnfamilj. Dottern däremot tyckte att det var ju jätteskönt att inte ha så starka traditioner. Det skapade ju utrymme att få göra det man själv ville utan att såra någon. Positivt tänkande! Det gjorde även mig glad. Det beror ju bara på vilken inställning man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!