söndag 18 december 2016

Köttbullar o glögg och en julstämning som inte vill infinna sig



Tiden rusar fram och om bara sex dagar är det jul men var är julstämningen? Den vill inte riktigt infinna sig. Det känns som att den har försvunnit ur mitt liv. Jag trodde kanske det berodde på åldern, att barnen är stora m m men så läste jag ett inlägg av en trebarnsmamma med små barn och hon kände detsamma. En ung mamma i en kärnfamilj och inte ens hon kunde känna julstämningen. Det hade hon inte gjort sen hon fyllt 25. Då är det kanske inte bara jag?




















Idag har jag i alla fall trillat köttbullar utav 2 kg nötfärs. Vi har provsmakat ordentligt så nu vet vi att de är goda:-)




















En söndag med en lugn o skön morgon, en hundpromenad och en eftermiddag då vi var på glöggfest hos svåger o svägerska.

Mitt i all julplanering så tänker vi också en vecka längre fram i tiden och på vår resa ner till vårt andra hem, till vår plats i solen, på vår resa till Spanien. En ny säng ska köpas in, så även lite möbler till vår altan. Vilka kläder ska vi packa? Tröjor o byxor verkar som en bra idé. 14-16 grader är nog vad vi maximalt kan förvänta oss men det är vackert så.

Mat ska handlas, paket ska slås in, en begravning ska bevistas. Den här veckan kommer nog att rulla på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!