tisdag 27 december 2016

REA-fynd i sammet och en klocka som är smartare än vad jag tänkt



























Tillbaka på jobbet igen efter den kortaste julledigheten på många år men det är helt ok! Lugnt o skönt när vi är färre än vanligt och pressen utifrån är heller inte lika stor.

Efter julhelgens frosseri så har jag idag genomfört ännu en 1-dags vattenfasta. Idag har det funkat bra. Det är bara att tänka på att semestern är nära. Visst är jag hungrig men det är ok. Imorgon äter jag igen och ansamlingen av dåliga kolhydrater som slunkit ner i magen den senaste veckan är till stor del borta. Jag börjar på ny kula igen.

Lunchrasten kunde jag istället ägna helhjärtat åt REA-spaning o titta vad jag hittade!! En alldeles förtjusande, bedårande marinblå sammetskappa till halva priset! Jag föll som en fura, lite tight sitter den men det tiggde o bad om att få följa med hem så då fick det bli så. I just love it! Blått har verkligen blivit min nya färg!





















Bästa julklappen i år var nog pulsklockan från Polar som jag önskat mig. Mitt aktivitetsarmband från Polar (Polar loop) som jag burit dagligen i ett par års tid ville inte längre synka sig utan sladd och då blev jag trött. Önskade mig istället en ren träningsklocka med inbyggd pulsmätare i klockan för att slippa det tråkiga bandet runt bröstet. Tanken var bara att ha den just vid träning men så insåg jag att den är så mycket smartare än jag tänkt! Den avvisar om mail, sms, beräknad tid att kör hem... m m. Har jag suttit still för länge så vibrerar den på armen och talar om att jag ska röra på mig😂. Jag älskar tekniska, onödiga prylar som den här. Synd att den är så stor, jag kommer att vilja ha denna varje dag! Vilken tur att jag önskade mig en diskret färg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!