söndag 29 januari 2017

Beskafest med efterföljande söndagspromenad och dagen-efter-pizza

























Ja här står jag o bröstar upp mig...Redo att gå på fest. Det blev en väl beprövad blåsa som kanske mest använts på jobbet men visst duger den även på fest? Ibland sitter det några extra kilon runt midjan o då får man ta vad som passar, inte alltid det man vill ha.




















Det är väldigt trevligt när det är fest i samlingslokalen bara ett stenkast bort från vårt hus. Så skönt att ha nära hem. Givetvis inledde vi som traditionen bjuder, med en liten förfest hemma hos oss.

Det blev en mycket lyckad kväll som inleddes med drinktilltugg i form av ost och kycklingben som serverades till ett glas vin. Perfekt LCHF-mat! Därefter serverades smörrebröd och även det var helt ok tycker jag. Så mycket pålägg och det fanns fortfarande ost o kycklingben i mängder så det var lätt att peta bort brödet och ändå gå mätt från bordet. Sju beskar stod redo för röstning framför varje tallrik. Behöver jag tala om att vi idag har en besk smak i munnen😩. Den besken som jag tyckte allra sämst om var givetvis den som vann...Så besk som möjligt, då är det en vinnare. Jag förstår inte hur man röstar.....




















Ser ni den fantasifulla dukningen? Tångruskor och ljusstakar i form av hoplimmade stenar. Fantasirikt och vackert. En eloge till Torekov som ordnat allt så fint i år. Orkestern var densamma som vi nu haft i flera år och den spelar fantastiskt bra musik och dansen rullade på hela kvällen. Det är så sällan som vi är ute på så här stora fester tillsammans så givetvis är det väldigt roligt. Jag njöt hela kvällen lång.



























Denna dagen har vi mest tillbringat i soffan för inte är man pigg efter så många beskar...men en liten Lexiepromenad fick det givetvis bli. Än en gång in i dimman eller rättare sagt ut i dimman idag. Kallt o rått o ruggigt. En bra dag att tillbringa i soffan med många avsnitt av Homeland.




















Givetvis blev det idag typiskt dagen-efter-mat, pizza! Jag skrapar av fyllningen och lämnar botten. Precis vad kroppen behövde idag. Bottnen fick Lexie men idag mådde hon tydligen inte alls bra utav det. Den kom upp igen😰. Det känns som att hon rör sig allt stelare och aptiten blir sämre o sämre. Igår ville hon inte ha brödet som varit en utav två saker hon hittills ätit. Vi får väl se hur länge det går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!