söndag 26 februari 2017

Vi renoverar, åker kollektivt och packar väskan för ännu en tripp till Spanien



















Igår åkte vi buss till Ängelholm. Det hör inte till vanligheterna, typ, det har vi aldrig gjort förut. Vi var hembjudna till svåger o svägerska och kollade upp möjligheterna för att ta sig dit utan att själv köra o döm om vår förvåning, det gick att åka buss hela vägen! Vi hoppade på här hemma i vår by, fick byta i Förslöv o åkte sen raka vägen till Ängelholm. Hur bra som helst. Sista bussen hem gick ca 23.30, helt ok tid att åka hem. Det här kan vi göra om. Det enda galna är väl flytten av busshållplatsen här i Hov, den ligger numera mitt ute på stora vägen så man får stå på en åker o vänta, helt galet....
























Vädret igår var ju förstås inte det bästa. Det regnade småspik så det var regnkläder på och paraply i handen. Frisyren var i alla fall fin innan vi gick hemifrån, när vi kom fram var den inte riktigt lika fin.



























Som vanligt när vi träffar mannens syskon så blev det en mycket trevlig kväll och maten var ljuvligt god. (Jag skulle lätta kunnat säg att den var fruktansvärt god😂 men det finns visst en del som tycker att så kan man inte säga😜). Det är inte lätt att uttrycka sig korrekt i dagens samhälle så att inte någon blir stött eller tar illa vid sig och till o med kränkt. Som tur är så tror jag inte att någon i vår familj eller det här sällskapet är speciellt lättkränkta i alla fall. Skönt!
























Gårdagen ägnade givetvis åt ännu mer renovering i lägenheten. Igår kändes det inte som att vi tog så stora kliv precis. Det enda som målades var lite lister, dörrfoder och fönsterkarmar. Utöver det så spikade vi upp lite lister, monterade lite beslag och körde ännu en vända till tippen. Det fick vara gott så.




















De gamla tråkiga träknopparna ska bytas ut. Jag är väldigt förtjust i gammaldags antikfärgade beslag. Mannen gillade dem inte men det är jag, tja, vad tycker ni? Kanske inte passar på dessa skåpen? Nya beslag ska det i alla fall bli.



















O så det här vädret! Snö, nu? Till vilken nytta? Vackert att titta på, det måste erkännas, i övrigt är det inte min grej. Tror nog inte att det kommer att vara så mycket kvar när denna dagen är till ända som tur är. Förresten ska jag väl inte klaga. Idag checkar vi in på flyget. Väskan är packad. På onsdag lyfter vi igen, mot Malaga, mot Benalmádena, mot vår egen plats i solen. Som jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!