torsdag 9 mars 2017

Underbart är kort men längtan tillbaka är stor


Underbart är kort. Så är det verkligen. Nu är vi hemma igen efter en härlig långhelg. Vädret var väl inte helt på vår sida då det var mulet fredag förmiddag och regnade på eftermiddagen. På lördagen vräkte regnet ner hela dagen och det var nästan stormstyrka i vindarna. Jag tror att vi förstörde inte mindre än tre paraplyer.



Det är ändå med stor tillfredsställelse som vi kommer hem igen. Första dagen på plats tog vi oss till Fuengirola för att för första gången besöka vårt advokatkontor. I Spanien måste man anlita en advokat när man ska köpa en fastighet. Här maler kvarnarna inte så fort, så inte förrän nu var vår "lagfart" klar för avhämtning. Det var ett 72 sidor långt dokument med en massa stämplar och sigill, fint inbundet i en mapp....Jösses så gammaldags men skönt att äntligen ha i sin hand.


Första dagen kom även en leverans från IKEA. Nya sängar beställdes tidigare i veckan till vårt sovrum och nu kom leveransen, lagom när vi var på plats. Lite synd, för det här var bästa soldagen. Nu fick vi väl ändå en 3-4 timmar vid poolen men vi var låsta till lägenheten. Sängarna blev verkligen ett lyft. Nu är sängen riktigt skön och står stadigt på plats.

Lunch åt vi en utav dagarna på Lime & Lemon. Nr 1 utav mer än 500 restauranger i Benalmádena enligt Tripadvisor. Här åt vi ännu en gång fantastiska tapas till ett mycket bra pris. Varje tapas kostar ca 2-3 euro och man blir väldigt mätt på 3 tapas. Hit rekommenderar vi alla att gå, helt enkelt ett måste när man är här.




Så mycket att berätta men så lite tid. Bilderna får lite tala för sig själv. Att få starta varje dag med en joggingrunda eller promenad längs med den milsvida strandpromenaden och få se solen gå upp, det är obetalbart. Jag njuter varje sekund. Det här är livet, det är här jag trivs. Det här är det bästa vi gjort. Jag älskar verkligen vår plats i solen.


Revbensspjäll på Gaucho Grill, ännu en sak som börjar bli tradition. Tänk så fort man skapar sig nya rutiner. En utav mina favoriträtter och med så stora portioner att det lätt blir till lunch även dagen efter.




Vår nya fina vas som kära mamma köpte till oss på marknaden i Arroyo som vi besökte på fredagen. Jag bara älskar den! Helt underbar!




Det smarta spännet jag köpte på marknaden. Superenkelt att sätta upp håret (om någon annan gör det, får väl se hur jag lyckas själv...).


Alla dessa ljuvliga grönsaker, frukter o bär som bara är helt oemotståndliga. Vi handlade, släpade hem och åt. Underbart gott! Varje tugga är en njutning.



Ja underbart är kort men som tur är är det återigen bara 6 veckor till nästa gång jag är där igen. Då med en väninna. Jag längtar men får försöka njuta även här hemma under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!