tisdag 2 maj 2017

Plötsligt händer det! Sommaren är här:-)


En (nästan) helt vanlig dag på jobbet. Veckan börjar med tisdag istället för måndag. Jag har nu bara en chefsroll, istället för två (som jag haft i över ett år) och det är sååå skönt! Det känns som att en sten har trillat från mitt hjärta. Jag gick in i en överordnad roll med tveksamhet men med hög ambition. Får man en chans så ska man ta den. Man ångrar bara de chanser man INTE tog, inte de chanser man tog. Ibland måste man bara våga. Jag kan flyga, jag är inte rädd o jag har flugit men nu är det nog. Jag stannar med glädje bara en liten bit över marken, där är jag trygg.




Det är vackert när knoppar brister. Det är så jag känner just nu. Plötsligt händer det! 1 plusgrad imorse när jag körde till jobbet. 19 plusgrader när jag körde hem! Halleluja moment!!! Vilken skillnad! Det är nu det händer, sommaren är här! Kanske högst tillfälligt men då får man passa på att njuta här o nu.

Efter att ha relaxat en dryg timma i frisörstolen hos bästa Maria på Fricks i Båstad, så åkte jag raka vägen hem till altanen i Hov där dynorna snabbt åkte ut, grillen sattes på och vinet korkades upp. En sådan här kväll kan man inte missa! Det är nu livet börjar! Sommar o sol, grillning o ett glas vin. Jag njuter utav tillvaron och vill inte vara någon annanstans. Imorgon åker mannen till Spanien. Varför? Just nu lever jag här o nu. Just nu är Sverige underbart men underbart är kort, vem vet hur det ser ut imorgon? Vi njuter idag:-) Imorgon är en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!