lördag 10 juni 2017

Cykling, boxning o sen klippte jag Kattviksbacken på vägen hem...

Studio 4

Idag har det varit en sån där riktigt bra dag. Jag vaknade innan mannens klocka ringde (jag ställer sällan klockan på helgen för jag vaknar ändå....). Vi klev upp och åt frukost tillsammans. Mannen gav sig ut på en egen cykelrunda men jag valde Studio 4 träning i Båstad istället. MEN jag valde att CYKLA till träningen för att få lite mer cykel i mina ben denna säsong.

Studio 4

Precis som jag misstänkte så var det boxning. 45 minuter tufft och svettigt. Vilopauserna var i princip lika med noll. Hur många situps vi gjorde i kombination med boxningen det vet jag inte men jag vet att det var minst 200....Det är sällan jag svettas så som jag gjorde idag. Sältan rann ner i mina ögon så att det sved. Jag blev bra coachad av dagens träningspartner, hur kul som helst.

Idag kände jag mig stark, oövervinnerlig och avstressad, varför inte klippa Kattviksbacken på vägen hem? Sagt o gjort, jag cyklade hela vägen ut till Kattvik och njöt av naturen varenda meter. Kattviksbacken har blivit sommaren träningsmål, jag ska själv ge mig ut på kvällsträningar för att köra lite backträning, jag tror inte att jag kört den innan? Nu var det dags. 

Om jag klarade det? Tja, det beror på hur man ser det. Jag gick inte en enda meter men jag fick stanna o pausa ett antal gånger (o idag hade jag inte värsta racern). Jösses vad jobbig den är men jag ska klara den innan sommaren är slut! Jag lovar!

Det blev i alla fall nästan 3 timmars träning innan lunch idag o det känns helt ok! Det suraste idag var väl "id-ten" som kom o sprang förbi mig i högt tempo i Kattviksbacken när jag stod o hängde över cykeln och flåsade okontrollerat. Han bara fortsatte rakt upp utan att tappa tempo o jag lovar, han sprang fortare i uppförsbacken än vad jag skulle klarat i en nedförsbacke...Då är det nära att man kastar cykeln i diket och tar en taxi hem😞


Rosor o lavendel

Resten av dagen har ägnats åt trädgårdsfix, som vanligt. Penséerna i järngrytan har idag bytts ut mot rosor o lavendel. Jag har nog snöat in på lavendel i år. Det är bara så läckert. Jag väljer också gärna mer o mer perenner även i grytor o andra planteringskärl. Det är kostsamt att köpa in en massa sommarblommor varje år, kan man ha samma blommor år efter år så är det givetvis bättre.


Kattvik


 Nu är det kväll igen o vi sitter ute på vår underbara altan ännu en gång. Helgerna har varit fantastiska, det måste man säga, vardagarna inte riktigt lika bra men det är ok. Det är så vi vill ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!