torsdag 10 augusti 2017

Pinchos till lunch?


Tillbaka i vardagen. Idag åkte jag och mannen i mitt tillsammans till jobbet. Han till sitt jobb och jag till mitt men båda i Halmstad. När vi åker ihop då brukar vi passa på att äta lunch ihop. Döm om min förvåning då jag inser att Pinchos har öppet även för lunch så här på sommaren!

Pinchos, så mycket jag hört talas om detta men det har aldrig blivit av att vi gått dit. NU, nu var det dags! Det får bli en lunch på Pinchos.


Sagt o gjort, vi klev in och ner i källaren (jag tror att det är samma lokal som tidigare var Norre Kavaljeren?). Appen laddades ner i mobilen och vi började beställa, ja för här beställer man enbart via mobilen. 4-6 tapas per person var lagom sas det så vi beställde 4 var.

Om det var gott?? Ja jösses! Om det gick snabbt? Ja jösses! Om det var billigt? Näääää, inte för en lunch...nästan 500 kr för en lunch för 2 pers... MEN vi går väl fortfarande lite på semesterkänslan:-o Vi går gärna hit igen men då som en kvällsaktivitet. Maten var enligt vår mening suveränt god!


Ikväll när vi kom hem fick vi värsta sommarkänslan igen. Sommar o sol o underbar temperatur. Det blev kycklingfilé på grillen och blomkål i ugn. TV-soffan får vänta. Ikväll sitter vi återigen på vår altan:-)

Ett efterlängtat samtal från dottern i Australien fullbordade dagen:-❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!