måndag 16 april 2018

Bodypump på spanska o solen lyser



Lördag 14 april
Nu har det vänt! Solen skiner! Började dagen med 6 km powerwalk innan frukost därefter var jag inbokad på Bodypump kl 11.00 på nya gymmet. Bodypump med en instruktör som pratade spanska! Det var en utmaning:-) Tja tur man gått på Pump förut o så får man ju kolla noga på instruktören. Det gick bra! Hennes klappande på magen o nickande åt mitt håll förstod jag förstås... dra in magen...




Hem o duscha o fort ner till stranden. Ljuvligt! Det blev nog tyvärr ändå inte mer än 3 timmar innan molnen drog in men det var helt underbart. Eftersom det var lördag så unnade jag mig lite extra. De andra dagarna har varit väldigt strikta förutom lite vin. Det blev after beach på Kaleido som gör den godaste Sangrian i hela Benalmadena! Där satt jag o njöt o tittade ut över båtarna i hamnen o lite sol kom faktiskt nu tillbaka. På väg hem köpte jag resans enda glass som jag njöt av på altanen.




Middag, ja det åt jag faktiskt hemma, kycklingfilé o blomkål i ugn, det får vara nå´n ände på onyttigheterna även om det är lördag. En ljuvlig kväll som jag tillbringade på altanen med min bok. Det är knappt jag tror det är sant att så här kommer jag att leva i mer än en månad till framöver. Mitt spanska liv:-)



Gårdagens glädjeämne var kanske ändå mest en fin artikel i Hallandsposten om att jag ska sluta mitt jobb men att jag går med flaggan i topp. Trevligt o sakligt skriven. Den tar jag till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!