måndag 16 april 2018

Jag vaknar i Spanien o går o lägger mig i Sverige

Igår fick jag ännu en dag i solen. Solen strålade från en klarblå himmel hela dagen och givetvis så brände jag mig liiite eftersom jag inte ville gå hem då jag visste att det var sista dagen på stranden för denna gång. Jag njöt verkligen i fulla drag. Idag valde jag att gå hem för lunch. Jag visste ju att jag hade rester kvar av både kyckling o blomkål. Det är skönt att bo nära stranden.

Kvällen igår ägnade jag åt lite städning innan jag gick ut för en snabb middag på egen hand. Så värst mycket hade jag knappast hunnit skita ner på dessa få dagar o helt ensam men det skulle ju ändå göras. Det blev sen tidigt i säng eftersom jag skulle upp svintidigt. Jag ställde klockan på 4.30 men vaknade gång på gång under natten, rädd för att inte vakna i tid. Kl 4 gav jag upp o gick upp och gjorde mig i ordning. Taxin var beställd till 5.30 o de kommer ALLTID i tid, det är så skönt. 13 minuter senare var jag på flygplatsen och 11 minuter därefter var jag igenom securityn. Det är verkligen skönt att bo nära flygplatsen. Idag lämnade jag lägenheten 1 timma och 20 minuter innan flyget skulle avgå och jag hade gott om tid. Nice!

Idag skulle planet landa 10.35 och tåget gick 10.42 så någon tanke på att jag skulle hinna med det, det fanns bara inte. MEN planet landade i förtid och jag satt på rad 2 så jag hann lätt med tåget utan att ens behöva skynda mig! Ibland ska man ha tur.

Tomt o tyst i huset då mannen är i USA på jobb o ja det är ju också en historia i sig. I torsdags skulle han åka med SAS från Köpenhamn till Washington. Efter en timmas flygning, utanför Norges kust, fick planet vända p g a oljeläckage!!! Tillbaka till Kastrup. Två timmar i ett plan den dagen men ingen resa till USA. Det blev hotell i Köpenhamn och ett nytt plan dagen efter. Hualigen, tur det gick väl.

Ikväll vara det premiär för uteträning i hamnen i Båstad. 6 nya veckor med Studio 4, denna gång med lite extra fokus även på kosten. Jag är grymt taggad!