måndag 23 april 2018

Man kan ju drömma....


Körde ett tufft styrkepass i Malen-skogen ikväll tillsammans med Studio 4. Halv storm o det var långa byxor, flera lager med tröjor o jacka. Inte riktigt som på bilden ovan. Florida för ett par år sedan och flera kilo sedan. Nu kämpar jag för att återta min vikt. Jag vet inte riktigt vad som hände. För 2 år sen vägde jag mindre än på mycket länge och lovade mig att aldrig gå upp de där kilona igen men så "poff", så satt de där, inte kul. Nu är jag taggad, nu prioriterar jag kost o motion. Det blir nog bra det här. Jag vill kunna komma i mina kläder igen.


Checkade ikväll in på Ryan "f-cking" air som vi tyvärr ska åka ned på fredag, mannen min o jag. Jag har sagt det förr o jag säger det igen, det ska mycket till för att jag ska åka med dem mer!! Givetvis är det ändå priset som ibland är så lågt att man har svårt att låta bli men i slutändan blir det inte så billigt ändå! Denna resa bokades innan de införde nya regler för handbagage så nu har vi fått betala extra för att få ta med handbagaget ombord! Om man inte gör det, då åker handbagaget in i lastutrymmet. 

Förr var det väl ofta så att även om man inte gjorde tillval för platsbiljetter, så vi fick man ändå sitta jämte varandra om man bokat ihop. Nu verkar de ha satt i system att placera ett sällskap så långt ifrån varandra som möjligt. Jag i mitten på rad 7 o mannen i mitten på rad 21. Gott om lediga platser bredvid, grrrr! Bara för att man ska betala extra? Ja självklart! Man kunde välja platsbiljetter för 54 DKK. Jag försökt flytta bara min man, då upp till rad 7 men då skulle man få betala för två ändrade platser trots att det bara var min man som flyttade! Glöm det...däremot om jag flyttade bak mig själv till rad 21, bredvid min man, då fick man bara betala en avgift, 54 DKK!!! Troligtvis är hela vinsten med att åka med detta flygbolag nu borta. Det kommer att dröja, det säger jag bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!