torsdag 24 maj 2012

Med en doft av bensin


Veckohandling på vägen hem efter en hel dag på jobbet o efter en lunch som bestod av inkråmet på en paj + lite sallad, det gjorde mig så hungrig o trött att jag var tvungen att ringa min man o prata under tiden jag körde hemåt. När jag handlade blev det en Red Bull o ölkorvar för att stilla den värsta hungern o försöka piggna till något lite grand.
Avstämning i kassan. Det känns som om det är ett år sedan jag hade avstämning sist. När man står där o plockar så tänker man gång på gång: Har jag verkligen scannat det där?? Man kommer inte ihåg men det stämde precis!! Som det gjort alla gånger. Det känns rätt tryggt. Det sitter i ryggmärgen nu tror jag.
Fort hem o packa upp maten o sen ut för att springa, varför gjorde jag det nu då?? När jag visste att hela kvällen skulle bestå av jobb?? Efter det en sallad och en snabbt grillad korv från grillen.

Sen kom jag på varför jag tränat hela vintern! Det var så klart för att orka brottas med den här djävulsmaskinen. Först bar jag den här tunga saken bort till syrrans hus, sedan trimmade jag hela hennes tomt, några tusen kvadratmeter. Naturligtvis tog trimmertråden slut nästan med en gång så jag fick gå hem igen o hämta ny o sen cyklade jag tillbaka. Slit o släp…

Det skvätter så fint…

men tomten blev fin:) Nu var klockan halv 10 och jag….

cyklade hem genom byn med bensindunken på cykeln. Jag undrar jag vad grannarna trodde jag var ute på?? En pyroman i byn??
Väl hemma var det dags att röja upp i huset för imorgon kommer städerskan o jag känner mig SÅÅÅ värd det efter allt annat slit!!
Nu är klockan 11 o jag får ännu en natt med för lite sömn. Om 6 timmar ringer klockan. Godnatt imorgon är det tack o lov fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!