tisdag 22 maj 2012

Med livet som insats o jag älskar att vara kvinna

2012-05-22 19.36.59

På väg till jobbet i morse mötte jag helt plötsligt en bil som gled över på min vägbana. Vad gör han, hann jag att tänka. ..sen började jag bromsa o pulsen steg till max innan han slutligen vaknade upp o vred över på rätt körbana igen….Vilken mardröm! Vad hände? Somnade han? SMS:ade han? Tappade han någonting på golvet? Ja där steg verkligen pulsen till max utan träning…Usch vad otäckt! Jag är glad att jag klarade mig med livet i behåll.

Sådana här underbara vackra och varma dagar med 29 grader i skuggan, då är jag glad att jag är kvinna och kan klä mig i en tunn och sval klänning även på jobbet. Stackars män som får svettas omkring i sina byxor och skjortor när det är över 30 grader inomhus. Ingen aircondition där inte! Man känner sig lagom fräsch när man kommer hem.

Sådana här dagar, när värmen äntligen kommer, de första dagarna på året, då borde man få ledigt. Det borde vara förbjudet att sitta inomhus vid ett skrivbord. Jag längtar hem och ut. Det tar på flexen, minuskontot växer men det får vi ta igen de dagar det regnar.

2012-05-22 16.16.09

2012-05-22 16.17.30

Idag dissar jag Specsavers i Halmstad. Jag hade en tid för att prova ut nya glasögon 12.10. En bra tid på min lunchrast. Drygt 20 minuter för sent fick jag komma in, utan att få en ursäkt. Det tycker jag är dåligt! När undersökningen var klar försvann jag ut i butiken för att välja glasögon och förväntade mig att hon skulle följa efter. Det gjorde hon inte. Efter en stund kom en annan dam som jobbade i butiken o hjälpte mig att välja. Jag frågade om jag fick ta hem o prova, det brukar man ju få göra, men se det fick man inte minsann! Jag fick stressvälja på lunchrasten som nu drog iväg till att bli 1½ timma lång. Efteråt kände jag mig bara lurad. Idag har Specsavers definitivt tappat en kund!! Dit går jag aldrig mer, den saken är klar men jag tror trots allt att jag kommer att bli nöjd med mina val. 2 par till priset av ett. Denna gången skulle INTE det ena paret bli lila, det var jag säker på. Hur det gick? Jo, jag köpte ett par med blommor på och ett par som var lila:))

2012-05-22 18.09.23

2012-05-22 18.09.35

Kvällen har ägnats åt grillning av årets första flintastek, till det givetvis ett glas rött, det gäller att passa på, man vet inte hur många sådana här kvällar vi får. Jag vet inte vilket som var godast, flintasteken eller vinet;)

2012-05-22 19.36.36

Mina nya tomatplantor som jag fick av Linda förra veckan har fått nya fina zink-hinkar och blivit utplanterade. Jag hoppas att de nu trivs i denna växthusvärme. Det gör jag i alla fall! Välkommen älskade sommar!

7 kommentarer:

  1. Men usch vilken hemskt start på dagen.
    Jag köpte mina glasögon på nätet eftersom när jag var inne i butikerna så fick jag inte titta ifred :)
    Inget roligt att behöva stressvälja sådär men de 2 paren såg väldigt fina ut!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ändå vara svårt att välja på nätet men man kanske får hem dem för påseende??

      Jag hoppas att det blir bra:)

      Kram

      Radera
    2. Jag hade en idé om hur jag ville att de skulle se ut men så kunde man ta ett kort på sig själv och sen "prova" glasögonen på bilden.

      Kram

      Radera
  2. Men vilken tur du hade i morse, du hade nog en vakande ängel som såg till att olyckan inte blev ett faktum.

    Jag har övergett SpecSavers för många många år sedan. Då hette de Blic (tror bestämt att det är samma företag, i alla fall samma koncept). När jag kom till en "riktig" optiker så sa han/hon att jag fått felaktiga styrkor på glasen. Jag går nu till en optiker där de är trevliga, som ger hjälp och service och där man får LÅNA HEM glasögon.

    Sköt om dig vännen! Kram Ester

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hette Blic innan ja, helt rätt! Jag har alltid varit nöjd innan men inte numera. Jag kommer definitivt att byta!

      Kram

      Radera
  3. Håller med dig. Det borde vara förbjudet att vara inne dessa vackra dagar:-)

    Usch vad otäckt...tänker på vad som kunde ha hänt där på vägen...Det händer ju så snabbt! Tur det slutade väl!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Båda bågarna ser skitsnygga ut!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!