fredag 4 januari 2013

Däckad, golvad o matt

funny dog picture itching

Nässelfebern tar sig hela tiden nya uttryck. Nu är det händerna. Fingrar tjocka som prinskorvar och en hel hand som är jämntjock. Det här är inte kul längre. Igår kväll fick jag ta till de där tabletterna som jag inte ville ha. Jag stod inte ut längre. Det kliade så jag nästan grät.

2013-01-04 18.10.47

Mitt i natten vaknade jag och det kliade lika illa igen, nu var fingrarna ännu mera svullna. Det blev en tablett till. Ja det stod 1-2 tabletter till natten men envis som man är så började jag givetvis bara med en.

När morgonen kom och klockan ringde så orkade jag bara inte upp. Det blev årets första sjukdag. På hela förra året hade jag bara två sådana.

Denna dagen har tillbringats i soffan med dator, tv och bok. Stundtals slumrande.

Hur länge ska det här pågå? När får jag min tid på hudkliniken? Jag antar ändå att det inte är så mycket att göra åt mer än att ge det sin tid. Nu undviker jag all laktos i tron att det ska hjälpa. Jag fortsätter även med mina homeopatdroppar. På tisdag är det ny bioresonansbehandling. Jag hoppas verkligen att det hjälper. Egentligen tror jag mer på det än på läkare. De kanske kan bota. Läkare kan nog bara ta bort symptomen. Det är vad jag tror.

2 kommentarer:

  1. Men oj då! Inte kul. Låter lite läskigt att det byter del av kroppen. Och det där kliandet..
    Hoppas verkligen du får bukt med det så det försvinner..

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Men fy vad jobbigt. Hoppas att det går över fort

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!