söndag 2 mars 2014

Omeletter, pulled chicken, kycklingschnitzlar o stekt lax

Omelett

Idag fick jag en oemotståndlig lust att laga mat. Att få laga mycket mat. Veckorna går så fort o kvällarna ännu fortare. Det var länge sedan det hanns med att laga någon god mat en vanlig kväll mitt i veckan.

Pulled chicken, paleo

Idag har jag tillverkat en fantastisk omelett till lunch med keso, avokado och tomater. Pulled chicken i lergryta, örtkryddade kycklingschnitzlar med chiliaioli samt stekt lax med kokt potatis och ännu mera aioli var vad som sedan växte fram i mitt kök.

Idag har vi ätit gott o nu vet jag att det väntar riktigt god mat åtminstone två kvällar denna vecka när vi kommer hem. Tänk om man kunde vara lika duktig jämnt!

1 kommentar:

  1. Låter ju supergott! Så skönt att vara lite planerad på matfronten:-) Well done!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!