tisdag 4 mars 2014

Saint Patricks Day o öroninflammationer

cwvDm9asA3Lw9atmAbl5etGTDg (1)

Idag insåg jag att vi faktiskt kommer att vara i Florida på Saint Patricks Day i år! Sist jag var det var 2009. 17 mars är det dags. Då klär sig alla i grönt o dricker grön öl o festar o har roligt. Ja du mamma, vilken tur att du gillar grönt, något har du säkert som passar;- )

Varför har du inte kommit tidigare? Det var frågan läkaren ställde till mig idag när jag var där. Det har känts som att “bashögtalaren” i ena örat varit trasigt i 1½ vecka. Tinnitus, halvdöv, jag har inte kunnat hålla mobilen till det örat, då har jag inte hört. Var det dag för hörapparat redan??

Förra veckan ringde jag läkaren o sköterskan sa då: Prova revaxör över helgen. Jodå, det gjorde jag till ingen nytta. Nu visade det sig att jag troligtvis har någon inflammation/infektion i innerörat. Det blev kortisondroppar till båda öronen morgon, middag, kväll o nässpray med kortison morgon o kväll med tanke på min flygresa nästa vecka. Troligtvis är det sviter efter den segdragna förkylningen jag hade för några veckor sedan. Hoppas nu bara det går över snabbt.

Bodycombat på kvällen. Det gick riktigt, riktigt dåligt. Jag kom inte ihåg rörelserna, jag hängde inte med, jag hade ingen energi. Normalt sett så brukar jag förbränna ca 500 kcal på detta passet. Idag 365, det säger väl allt. Kan det ha med sjukan i örat att göra? Ja så är det kanske. Jag genomförde i alla fall passet. Man kan inte va på topp jämnt!

2 kommentarer:

  1. Aj då, det där brukar mina killar få o är ingen rolig historia alls, de brukar ha ont som bara den....krya på dig nu, för snart åker du....härligt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ont har jag faktiskt inte, det är bara väldigt otrevligt med sus i örat o halvdöv. Väldigt tröttande också med tinnitus-tjutet i örat:-(

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!