fredag 7 november 2014

-4,1 kg, dyrare än oxfilé??

Ja så var det dags igen, en timmas PT-träning. Förväntansfull som jag var så slog jag upp ögonen redan kl 4 i morse o kunde inte somna om. 6.30 stod jag redo på gymmet för lite hårdkörning med min bästa Hanna Lundh.

Innan träningskläderna åkte på så blev det givetvis en ny invägning efter 2 veckors detox som nu är över. -2,2 kg under detox-veckorna. -4,1 kg totalt sen jag investerade i en PT. När jag stolt presenterade resultatet för min man imorse innan han ens stigit ur sängen var kommentaren "-4 kg, är det 1000 kr/kg? Det är ju dyrare än oxfilé". Ha, ha, jag älskar min man! Tänk, jag tycker faktiskt att jag är värd min vikt i guld:-) O varje kilo jag tappar, det får lov att kosta. Tusen kronor per kg var nog dessutom en kraftig överdrift men även om så hade varit, så hade det varit värt det, det kan ni skriva upp!

Idag stack pulsen iväg, 170, 179, 190, 199, 200 what?? 203... vad händer?? Ska jag dö? Hmm, pulsklockan var inställd på kaloriförbrukning o inte puls:-) Där blev vi lite oroliga ett tag men sen skrattade vi gott.

Ja här ser man varenda valk när jag står i typ planka och får dra benen fram o tillbaka på handduken. Till slut pressades jag att stå i plankställning så att jag andades lika häftligt o skrek lika illa som vid en förlossning. Jösses vad det sved i magmusklerna! Det hade jag aldrig klarat på egen hand men säger Hanna att jag ska stå kvar, då gör jag det!

 

Även kroppsmåtten krymper, Halleluja moment! Alla mått utom ett krymper o det måttet är väl det enda måttet man INTE vill ska krymap;-)

 

Ikväll sitter jag ensam hemma o njuter av min ensamhet, antagligen kommer jag att däcka i soffan redan INNAN Idol med tanke på när jag vaknade i morse. Imorgon packar jag väskan och sätter mig på tåget mot Danmarks dejliga huvudstad för en hotellövernattning med min kära man som väntar på mig där. Han tog sig dit redan idag tillsammans med sina kollegor o istället för att han skulle komma hem imorgon, så tyckte jag att jag kunde ta mig dit. En helg i Köpenhamn är väl aldrig fel?

 

 

 

4 kommentarer:

  1. Oj va duktig du är!!!! Så det är en PT man ska skaffa sej så att kilonen drar! Härligt jobbat! Och att sen ha en helg i Köpenhamn låter ju inte helt fel!! Ha en toppenhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog grejen för mig iallafall. Du tränar ju så mycket ändå. Nu laddar jag för Köpenhamn!

      Radera
  2. Men wow så bra jobbat, hejja dig!!
    Kul med en helg i Köpenhamn /Ha en trevlig helg Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klappar mig själv på axeln:-) Storstadsweekends är alltid trevligt!
      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!