torsdag 15 januari 2015

GRIT Strength till lunch och nya naglar till middag?

 
Ja här sitter jag på jobbet en helt vanlig dag. Så mycket att göra så jag vet inte åt vilket håll jag ska vända mig. Ekorrhjulet snurrar på men jag trivs även om jag känner mig otillräcklig. Jag skulle vilja hinna så mycket mer. Det känns bara som att jag skrapar lite på ytan hela tiden. Ett litet ryck hit och ett litet ryck dit men det är svårt att jobba i kapp. Det är nog bara att vänja sig, det är så här det kommer att vara men jag är lyckligt lottad som har ett jobb som jag trivs med.
 
För fjärde dagen i rad var det idag återigen dags för ett träningspass. 30 minuter GRIT Strength på lunchen och därefter en sallad. Jag älskar att träna på morgon och på lunchen. Att träna efter jobbet funkar inte alls lika bra för mig. Jag är en extrem morgonmänniska som dalar i takt med att dagen går mot kväll.
 
 
Regn, regn, regn o så lite blåst så att det regnar på tvären. Alla klagar på detta regn och bara längtar efter snö. Det gör inte jag. OK jag tycker väl inte heller att det är jättekul att det regnar men jag föredrar det framför snön! Det är varmt ute och jag känner lycka inombords. Det känns som att våren då inte är så långt bort. Igår när det var närmare 0:an och snön trillade ner omväxlande med snö då var jag sur o grinig o gråtfärdig. Jag tycker verkligen genuit illa om minusgrader. Om det måste regna för att temperaturen ska ligga runt 5 grader så låt det regna. Jag trivs för så´n e jag.
 
 
Idag var det dags för nya naglar igen efter mitt förra katastrofförsök. Jag visade i gårdagens inlägg hur mina fina naglar såg ut efter bara 2 veckor. Efter två försök på den förra salongen och vid varje tillfälle nästan tre timmars förbrukad tid så kan jag bara konstatera att dit går jag aldrig mer. Tänker dock inte hänga ut vilken salong det var. Idag gick jag tillbaks till Euronail på Eurostop. Där tog det ca 1 1/4 timma och till en billigare peng än på förra salongen. Idag valde jag en grå färg som matchar vädret och jag är nöjd. Förhoppningsvis så varar detta i minst 4 veckor. Jag tror på det för det har det gjort förut. Det här är vardagslyx för mig.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Tävla hos Heléna: http://houseofadela.se/ och fira att henne blogg fyller 5 år och tävla hos Carola och fira en nybakad 40-åring;http://roomofkarma.se/

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!