fredag 16 januari 2015

Ännu en perfekt inledning på helgen med personlig träning och viktnedgång



 

Ännu en morgon som jag är nöjd med. Ja inte uppvaknandet kanske. Att vakna 3.30 på morgonen utan att kunna somna om är inte optimalt. Det är bara att konstatera, jag är ingen vintermänniska, varken när det gäller vädret eller vintertiden. Tänk om vi hade haft sommartid alltid. Då hade klockan varit 4.30 när jag vaknade och klockan skulle ändå ringa 4.45 idag när jag skulle morgonträna. Det hade varit optimalt. Nu blev det bara irriterande och jag var trött redan när jag satt i bilen på väg mot träningen.

 

Träningen var däremot optimal, som vanligt när Hanna är med. Hon får mig att fokusera på varje övning och på varje muskel och hon hjälper mig hela tiden framåt. Knäböj med gummiband runt benen. Varför? Jo för att jag verkligen ska sträva efter att knäna ska gå rakt ut över fötterna så att jag INTE ska få ont i knäna vilket annars lätt är fallet eftersom mina knän lätt faller in. Fokus!

 
 
Svanka! Fokus, hela tiden fokus! Det är så lätt att göra fel. Jag lär mig så sjukt mycket varje gång jag träffar Hanna. Att skaffa en PT har verkligen tagit träningen till en helt annan dimension. Jag är sååå nöjd!
 
Äntligen har också viktnedgången tagit fart, tack vare träning och 4-timmarskroppen. -1,8 kg förra veckan och -0,9 kg denna veckan. YES, YES, YES!!! Nu är jag äntligen tillbaka på vikten jag hade efter detoxen i höstas och innan jag åkte till Florida. Efter Florida, Prag och jul så pekade vågen bara uppåt men nu är jag på banan igen. Fem träningspass är hittills avverkade denna veckan så imorgon måste jag nog vila men sen kör vi på igen. Fokus!!
 
 
Knip ihop skulderbladen, Fokus!
 
 
Balans, koncentration, styrka! Fokus!
 
 
 
GRID, har ni inte provat detta tortyrredskap så borde ni. Sååå plågsamt att tårarna nästan trillar ned för kinderna men resultatet är fantastiskt! Musklerna blir mjuka och sköna och benen känns fjäderlätta. Även om det gör så ont att jag nästan dör så har jag faktiskt googlat på desa tortyrredskap idag. Jag tror att jag ska göra ett litet inköp. Så stor är skillnaden efter träningen på denna GRID. Vill man vara fin får man lida pin eller vill man vara "fit" får man lida pin? Tja, det kanske kan bli ett nytt uttryck.
 
 
Apropå min sömnlöshet så hittade jag det här i morse. Kul citat och det stämmer så väl!
 
 
Det positiva med att åka och träna tidigt är att man alltid får se staden vakna. Lika underbart och fascinerande varje dag. Bussar kommer och går, folk är ute och går med sina hundar och en del hastar fram med träningsväskan över axeln.
 
 
Utanför Harrys står dessa ståtliga lejon och vaktar restaurangen. Tur de ser stabila ut, annars kanske jag hade velat ha dem med hem. Jag älskar lejon!
 

6 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag gillar ditt motto vad gäller fitness skarpt! Ja, det är ju så man måste tänka.

    Mvh,

    Anneli i San Diego

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för titten och för din kommentar! Ja det är nog så man får tänka.

      Kram

      Radera
  2. Oj så duktigt du tränar.
    Ja nu väntar man allt på sommaren.
    Ha en jätteskön helg.
    Kramiz.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja nu är jag verkligen taggad!
      Vintern är för lång och sommaren för kort, tur att man har en resa inbokad snart igen.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!