lördag 17 januari 2015

Lampjakt i Ullared och den första semlan på flera år

 
6 dagar per vecka med strikt kost, protein, ovanjordgrönsaker och bönor, 3 mål mat om dagen utan mellanmål. På den 7:e dagen får man äta precis vad som helst! Ja ni ser själv. Idag var vi och hälsade på mina föräldrar och jag tryckte i mig en hel stor semla, den första på många år, o den var så god! Inte nog med det, det blev pommes frites till lunch, en massa ost till frukost och middag och så lite choklad däremellan. Idag har jag verkligen svullat på. Imorgon är jag tillbaka i mitt asketiska liv igen o så rullar det på till nästa lördag när jag åter igen tänker svulla på. Om det går enligt planerna så ska vågen visa på ett minus även nästa vecka.
 

 
Förutom ett besök hos mina föräldrar idag så hann vi även med en liten visit i Ullared. Tanken var att vi skulle hitta lite nya lampor till vardagsrummet inför omtapetseringen men det blir inte alltid som man tänkt. Tja en lampa hittade vi men inte mer. Ni ser en liten skymt av den här i vagnen.
Lite annat smått o gott fick såklart ändå följa med hem när vi ändå var där men den som handlade mest idag var faktiskt mannen i huset som för en gångs skull var med.
 

 
Efter 5 träningsdagar i rad har idag kroppen fått vila. Det är möjligt att det inte är optimalt att vila just på "ätar-dagen" men idag fick det bli så eftersom vi varit hemifrån i stort sett hela dagen.
 

 

TV-utbudet denna lördag har varit uruselt så det blev istället 3 avsnitt av Revenge. En lugn o skön lördagkväll i tv-soffan där jag sitter och tittar på de gamla gula, fula tapeterna och längtar efter att målaren ska dyka upp så att rummet får sig en välbehövlig uppfräschning. Det är verkligen på tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!