tisdag 13 januari 2015

Med passion för stekt lök

 
Jag har fått dille på stekt lök! Grönsaker, grönsaker, grönsaker. Det känns som att man inte äter något annat (men jo, det gömmer sig en köttfärsbiff under löken). Jag behöver variation så helt plötsligt blev jag så sugen på stekt lök. Nu har det blivit stekt lök flera dagar i rad. Det är så gott!
 
 
Idag har jag jobbat hemma. Verksamhetsplanering med ledningsgruppen hemma hos mig och med en god lunch på Hovs hallar. Det är så lyxigt att få jobba hemma allt ibland. Det enda negativa med det idag var att jag missade Bodycombat med bästa Hanna. Det kompenserade jag med att ta ett pass på Crosstrainern här hemma redan på morgonen. 30 minuter i lugnt tempo på rätt så låg belastning. En genomkörare efter gårdagens tuffa styrketräning med värkande muskler som resultat idag. Förhoppningsvis ett fettförbrännande pass. Imorgon blir det återigen styrketräning innan jobbet.
 
När jag tränar hemma ser jag nu på Aldrig mera fet. Ett livsstilsprogram om extrem viktminskning. De är så duktiga!!! Från att ha varit extremt feta till att lära sig springa, köra triathlon m m. Det är fruktansvärt inspirerande och peppande. Ett perfekt träningsprogram helt enkelt.
Ikväll börjar Biggest loser USA på kanal 11. Det kommer jag att följa slaviskt. De ger mig energi och inspiration. Kan de så kan jag!
 
 

2 kommentarer:

  1. jag har varit hungrig hela natten, hihi...så nu blir det te och macka....till lunch en sallad (fast det är kallt ute och man skulle behöva något varmt)....sen iväg till stan.
    jag kör yoga och promenader antingen ute eller på löparbandet hemma ;))...förr tränade jag på gym,men det är inte min grej...
    Blir mat på mitt kommande inlägg också, hihi...
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Hej. Klart att du kan. Visst är det konstigt att man plötsligt kan bli så sugen på nåt som sen håller i sig i flera dagar. Men är det bara lök så gör det ju inget.
    Lycka till med din träning.

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!