lördag 24 januari 2015

Utmaningen - No more junkfood!

 

 
Tänk igår när jag sov i stan, då kom jag nästan försent till min PT-träning. Inte för att jag vaknade för sent men jag tyckte att jag hade så gott om tid bara för att jag var så nära. Typiskt va?
Det blev ännu en timma med bra kvalitativ träning tillsammans med Hanna innan jag gav mig av till jobbet. Det här är verkligen den bästa tänkbara inledningen på helgen.
 

 
Tyvärr har jag denna veckan blivit övermodig. För vilken gång i ordningen vet jag inte. Inte när det gäller träning. Fem pass på lika många dagar, det känns bra i hela kroppen. Det är när det kommer till maten! - 2,8 kg på två veckor innan, då kommer genast mitt övermod. Den där lilla matdjävulen sitter där på min axel och talar om för mig att: "du kan säkert ta ett litet mellanmål nu, o den de där överblivna chokladbitarna som ligger i skåpet, det är nog ingen fara om de slinker ner i magen, du går nog ner i vikt ändå".
 
 
MEN det gör jag ju inte!! Självklart inte!! Så nu har jag gått upp 0,5 kg denna veckan istället för att gå ner mer. Samma visa varje gång. Det måste vara något fel på mig.
 
Nu utmanade Hanna mig att varje gång som jag tänker äta något onyttigt eller när det inte var meningen att jag skulle äta så måste jag fota det och Instagramma vad jag tänker stoppa i mig och så tagga henne. Hm, bra utmaning, vem vill visa upp alla sina misslyckanden på Instagram?
 

 

 
 
Utmaningen hjälpte mig faktiskt redan till lunchen igår. Jag var sååå sugen på en kebabsallad, som kanske egentligen inte är ett jättedåligt val, men jag tror att det här valet var ännu bättre. En sallad från salladsbaren på Hemköp med lite skinka, ägg, keso o salami.
 
 
Ja det här fick ju också läggas ut. Onyttigt eller inte, ja det beror ju givetvis på mängden så jag klarade mig nog där. Valet av rött vin var också medvetet även om vi åt räkor, Vitt vin hade givetvis passat bättre och jag kunde ju valt vatten...Nästa fredag får det bli vatten. Vin får inskränkas till lördagkvällar. Denna veckan blev det ju vin även i torsdags kväll eftersom jag var på AW. Inte så bra.
 
Kvällens mat kan man väl knappast klaga på i alla fall. Färska räkor, lite varmrökt lax, örtsås och majonnäs. Möjligtvis att jag kunde avstått örtsåsen eller majonnäsen. Äter man enligt 4-timmarskroppen som jag gör nu så ska man ju inte få i sig så mycket fett heller förutom en dag i veckan, som i mitt fall är lördagar. Jag måste skärpa mig. Jag både ser o vet själv hela tiden vilka fel jag gör o ändå så kör jag på. Jag är hopplös!
 
Idag är det i alla fall lördag och då får jag äta vad jag vill men jag tänker trots allt begränsa mig eftersom jag slarvat i veckan. Utsvävningar får komma i kväll då vi ska på Beskafest i den närbelägna samlingslokalen. Då blir det både snapsar, snacks o god mat o SEN väntar en helt strikt vecka UTAN någon junkfood på Instagram!
 

3 kommentarer:

  1. Tycker oxå att maten är knepig har försökt mig på ett sockerfritt januari vilket har gått bra ändå tills i lördags då jag helt enkelt åkte dit på gamla vanor men som tur var drog det inte igång något sötsug. Annars tycker jag det är som att balansera på en lina för att få ihop mat-träning-viktnedgång.
    Ha en bra matvecka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är det som att balansera på en lina, det var träffsäkert! Tyvärr ramlar man lätt av den där linan...

      Radera
  2. If you are looking for the biggest Bitcoin ad network, try out MellowAds.

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!