tisdag 31 mars 2015

Det börjar se ljust ut!

Tulpaner

Ja idag känner jag mig faktiskt lite mer missmodig än vad jag gjort innan. Det beror nog på att jag suttit hemma o jobbat hela dagen, något som jag normalt sett uppskattar väldigt mycket men idag kändes det bara ensamt. Ensamt på morgonen och ensamt på kvällen. Kaffet var slut så jag blev tvungen att köra till ICA för att köpa nytt, det var nog höjdpunkten för dagen. Jag passade också på att köpa hem två buketter med gula härliga tulpaner eftersom det var extrapris på dem och påsken närmar sig med stormsteg. Lite vardagslyx måste man väl få unna sig!

Alvar Aalto-vasen är perfekt att fylla med tulpaner. I den står de helt perfekt!

Utsikt

Det bästa med dagen var nog annars middagsvilan på ovanvåningen med utsikt över Hallands Väderö. Det var dagens vardagslyx nr 2.

Nämen vänta! Det absolut bästa med dagen var faktiskt beskedet jag fick ikväll att älsklingen kommer hem redan på påskafton!!! Underbart!!! Sen att han kanske måste åka tillbaks igen, det är ett senare bekymmer. Jag försöker leva här och nu!

Motionen för dagen blev inte riktigt som planerat. En morgonpromenad tillsammans med Lexie var allt jag lyckades åstadkomma idag men det är väl vackert så! Ibland måste man nog bara få ta det lite lugnt.

Nu inleds min favoritkväll i tv-soffan. Det är Biggest loser kväll:-)§

1 kommentar:

  1. Både i går och i kväll sitter jag bänkad framför Biggest Looser, de är så grymma och det är så roligt att se förändringen.
    Kram J

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!