söndag 12 juli 2015

En svag inledning med ett starkt slut

Ja även igår var vi bortbjudna och slapp återigen att laga mat. En glad o trevlig kväll i goda vänners lag och återigen med god mat. Vad sägs om den här räkcocktailen till förrätt?? Hur god som helst!

Måndag till torsdag fick jag inte till ett endaste träningspass men det har vi rådit bot på med råge i helgen.

I fredags cyklade vi till och från svågern o svägerskan, nästan 3 mil totalt.

Igår cyklade vi till och från festen, bara 6,5 km totalt men ändå.

Idag gav vi oss ut på en rejäl träningsrunda i det perfekta cykelvädret, halvmulet och vindstilla, Dryga 5 mil blev det idag. Så veckan som började helt kasst avslutades på bästa sätt, nästan 9 mil på cykel på 3 dagar. Jag är själv rätt nöjd med det. Den där cyklingen har skapat ett nytt behov. Behöver jag kanske inte en racer istället för den där gamla damcykeln....Hej Blocket, vi letar för fullt!

På seneftermiddagen idag åkte vi till Helsingborg för att titta lite på nya cyklar och då kunde vi ju samtidigt passa på att hälsa på dottern och hennes sambo i deras nya fina bostadsrätt. Sååå fint!!! Där kommer de säkert att trivas alldeles ypperligt. Jag blir nästan avundsjuk;-)

 

 

Ja inte heller idag behövde jag laga mat. Det blev hämtmat från Wokit som vi åt i Angelica o Victors lägenhet. En vecka till att jobba, sen blir det återigen semester. Under tiden lever vi lite semesterliv och tar det lite lugnt. Det är väl så det ska vara på sommaren även om det fina vädret lyser med sin frånvaro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!