måndag 3 augusti 2015

Första arbetsdagen efter semestern - då kom sommaren!

Åh vilken underbar morgon!!! När klockan ringde i morse visste jag nog inte riktigt vad det var eller var jag var. Jag som är morgonmänniska har lyckats bli en sjusovare under semestern. Jamen upp kom jag ändå och dagen rullade på och det kändes ändå rätt skönt att vara igång igen.

Hade jag insett HUR fin morgonen var så hade jag nog tagit mig tid att gå ut och äta min frukost vid dammen förstås. Det får bli imorgon istället om det nu blir en till sådan morgon? Vågar man hoppas? Denna sommaren går nog till historien. En (1) enda gång har jag hittills badat i havet i år och det är augusti månad. Ikväll hade varit ännu ett ypperligt tillfälle men då skulle mannen iväg på fotboll och då orkade jag inte riktigt engagera mig själv. Jag stannade här på vår altan. Kanske den varmaste kvällen hittills denna sommar som vi varit hemma? Första gången som parasollen fällts upp för att det var för varmt för att äta annars! Det ni!

Nu kommer jag att njuta här ute HELA kvällen! (Åh ja, jag sippar på ett glas vin en helt vanlig måndagskväll i augusti, för det här är en helt underbar kväll!!)

Äntligen, äntligen blommar vår Hortensia, praktfullare än någonsin o i år blommar den med lila blommor till min stora förtjusning. PH-värdet i jorden måste ha förändrats för innan har den uppvisat blå blommor varje år. Jag är sååå nöjd!

Ett segervrål?? jubel?? hörs från fotbollsplanen ett stenkast bort, det måste gå bra för hemmalaget! Härligt att sitta hemma på sin altan en sådan här underbar kväll och bara lyssna på ljudet. Det räcker för mig.

Dagens Rea-fynd, en liten gammaldags anteckningsbok, bara för prydnad. Jag kände med en gång att den kommer att platsa fint i vår romantiska hall, o visst gör den?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!