tisdag 4 augusti 2015

Livskvalitet var dag även första arbetsveckan

 
Även om man jobbar kan man faktiskt njuta av det vackra vädret. I alla fall om man bor så vackert som vi.

Idag klev jag upp ur sängen strax innan 5 och gav mig ut på en morgonpromenad med Lexie. Det märks förstås att det är augusti. Det var inte riktigt ljust vid den tidpunkten idag.

Frukosten bar jag ut till trädgårdsbordet och åt även om det var arbetsdag. Vardagslyx de luxe. Lite blåsigt men ändå varmt.

Igår var det cirkus i Båstad. Idag när jag kom till jobbet höll något tivoli på att packa upp där. Liv o rörelse och lite roligt när det händer saker även om man inte är där.

Det blev en kort dag på jobbet idag. En nyare bil är inköpt, inte ny men nyare. Min röda älsklings-Volvo fick ge vika för en något nyare V60. Inget lyx men helt ok. Jag känner mig rätt nöjd och priset var riktigt bra, det gör nöjdheten så mycket större.

Nu har jag provkört från Helsingborg o hem och det kändes bra. Rätt välbekant men ändå inte. Lite finesser finns det allt att lära sig. Jag får läsa på.

 

Ännu en kväll på altanen. Grillad purjolökslindad torsk med mangosalsa. Både torsken och salsan var kryddad med koriander, inte min favoritkrydda. Det ser gott ut men jag uppskattade det inte så mycket så jag kommer inte att göra om det.

Det blåser ovädersvindar. Det ska bli regn men jag sitter ute så länge det bara går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!