torsdag 6 augusti 2015

Årets första glass och årets andra bad

Det är svårt att sitta inne på kontoret sådana här dagar. Jag längtar ut, jag vill hem, jag vill ut i solen. Vilken tur att man då har en massa innestående timmar på flexbanken. Idag flexade jag ut 15.00 och strosade runt i staden en liten stund för att spana in allt spektakel som tillhör helgens cityfestival. Massor med folk och liv o rörelse överallt.

Idag gjorde jag också ett medvetet val och köpte årets första (enda? och sista?) glass i Riccardos glassvagn nere vid Nissan. Laktrits och hasselnöt. Jag älskar lakritsglass men den här var faktiskt inget att ha, den smakade mest bara mjöligt laktritspulver. Hasselnötsglassen däremot är en favorit. Den är hur god som helst. Jag åt o njöt.

 

Efter glassen körde jag raka vägen hem och slängde mig i solstolen där jag sov gott i nästan en hel timma. Nu var jag rejält badsugen och frågade mannen om vi inte skulle köra ner o bada. Då kläckte han en briljant idé. Hans förslag var att jag skulle springa till stranden (nedförsbacke:-) och han cyklar ner. När vi har badat så byter vi och han springer (uppförsbacke i dryga 4 km) och jag cyklar hem (lika lång uppförsbacke på cykel).

Jag nappade direkt! Vilken fantastisk idé. Jag sprang på ungefär samma rekordtid som jag hade på Vårruset och jag är så nöjd. O ärligt talat, det är inte bara nedförsbacke, lite uppför och lite slät mark är det också men mentalt så kändes det bra o frågan är väl om inte jag fick lite mer motion än mannen eftersom jag sprang ner och cyklade upp? Han rullade ju bara ner och sprang sen hem, men jag hade INTE velat byta!!

Jag är glad att jag var rejält uppvärmd innan vi hoppade i för det var inte varmt!! Kanske en sisådär 18 grader men det var ändå ljuvligt i vårt underbara Ingelstorp. Andra badet för i år och det är augusti månad, helt galet!

Cyklingen hem var tung men det gick bra och efteråt så känner man sig så oerhört nöjd!

När vi kom hem var klockan över 7 och jag satte genast igång att tillverka en god sallad och slängde på lite fläskfiléspett på grillen sen satt vi bara och njöt av kvällen. (Sitter fortfarande o njuter av kvälllen)

Igår hade jag också en fantastisk dag då jag hälsade på en f d kollega på väg hem från jobbet och vi satt och snackade en bra stund. Tänkt så fantastiskt det är med en del människor, man har inte setts på flera år o sen så sitter man bara där o pratar som om man senast sågs igår. Underbart!

Senare på kvällen kom en granne gåendes förbi och jag ropade in på ett glas vin. Det blev ännu en trevlig pratstund. Sommaren är bättre än vintern, det är bara att konstatera!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!