tisdag 24 november 2015

Jag är så trött på att vara duktig!

I tre månader har jag nu varit väldigt strikt med min kost. Jag har gjort rätt många utsvävningar men har väl ändå gjort 80% rätt och levt väldigt reglerat med planerade måltider (eller icke-måltider) morgon-middag-kväll. Tanken var att jag skulle hålla i det tills vi åker på semester om 23 dagar men det blir värre och värre.

Jag börjar bli trött på att vara duktig! Jag är trött på att avstå från allt! Just nu är jag inne i en riktig svacka. Ikväll har jag frukost, extrafrukost, lunch, mellanmål, middag och som avslutning på dagen, en stor portion glass!

En ursäkt är också att jobbet stökar till det. Så mycket aktiviteter som spräcker min planering. Konferensfrukostar och konferensluncher. Det känns väldigt osocialt att bara gå iväg för att istället äta sin medhavda matlåda...Det funkar liksom inte.

 

Ja som ni ser så går det ett steg fram o ett steg bak, ett steg fram....o nu vet jag inte hur det ska sluta. Kommer jag att ge upp för suget och lägga ner eller kommer jag att bita ihop och gå vidare? Jag vill gå vidare men orkar jag?

  • Måndag 17 augusti 80,2 kg
  • Tisdag 25 augusti 77,0 kg - 3,2 kg
  • Måndag 31 augusti 75,7 kg - 1,3 kg
  • Måndag 14 september 78,1 kg +2,4 kg (efter en helg på Hallands Väderö och en vecka i Spanien)
  • Måndag den 21 september -76,4 kg - 1,5 kg
  • Måndag den 28 september 77,7 kg - + 1,3 kg (efter en weekend i Köpenhamn)
  • Måndag den 5 oktober 76,4 kg - 1,3 kg
  • Måndag den 12 oktober 76,2 kg - 0,2 kg
  • Måndag den 19 oktober 76,4 kg + 0,2 kg
  • Tisdag den 3 november 75,5 kg - 0,9 kg
  • Tisdag den 10 november 74,6 kg -0,9 kg
  • Tisdag den 17 november 75,4 kg +0,8 kg (efter en helg i Stockholm med Ålandskryssning)
  • Tisdag den 24 november 74,8 kg -0,6 kg
 

2 kommentarer:

  1. När jag ser din lista ser jag en viktnedgång på ca 6 kilo, grymt bra jobbat!! Gläds åt det!
    När livet nu stressar på så försök att bara hålla kvar det, om det blir en paus i minusen gör inget. Om du inte hinner träna, så försök komma ut på promenader. Både rörelse och frisk luft gör ju stressiga dagar lite bättre att orka med.
    Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ibland behöver man verkligen lite extra peppar! Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!