lördag 21 november 2015

Varning!! Här drar snöovädret in! och vi julmyser i förtid

En mild o skön höst verkar vara förbi. Idag varnar de för stora snömängder i norra Skåne, upp till 25 cm!! Det kan väl ändå inte var sant?? Det känns helt otänkbart men det är säkert tänkbart, tyvärr. Snö är inget jag uppskattar precis.

Lagom till snön damp i alla fall taxfreekatalogen ner i brevlådan. 26 dagar kvar, sen åker vi till Karibien, Dominikanska Republiken. För första gången i vårt liv ska vi fira jul utomlands. Efter att ha pratat om det i så många år så ska det nu bli verklighet. Inga planer alls, bara softa o ta dagen som den kommer. Det ska bli hur skönt som helst.

Äntligen en hel dag på hemmaplan. Den här hösten har bestått av så mycket planerade och oplanerade aktiviteter att vi knappt hunnit landa hemma någon enda gång. Idag hade jag tid. Huset var nystädat och kylan kom krypande, då passade jag på att adventspynta. Något julpynt blir inte tal om i år eftersom vi åker bort men lite adventsmys måste ändå till och varför inte då ta ut det i förskott?

3 eller var det 4? vändor till soptippen har vi också hunnit med idag. En massa trädgårdsavfall plus en hel del annat skräp som vi ville bli av med.

Äntligen tog jag mig också tid att köra ner till syrrans hus för att "stjäla" tillbaka min kista som hon lånat under några år. Nu är hennes hus till salu och jag hade åter plats för den. Just nu står den i sovrummet, om det blir platsen framöver eller någon annanstans, det återstår att se.

När kylan kommer krypande så kommer också längtan efter att få tända en brasa. Idag blev det säsongspremiär och nu sitter jag bara här upp och myser. Adventsljus i fönstren, brasan som sprakar bredvid mig och ett brinnande Yankee candle som doftar kanel. Här tar vi ut julen i förskott!

Ja men såg ni förresten På Spåret igår? Det gjorde tyvärr inte jag men de passerade genom vår lilla by, på väg från Halmstad till Torekov. Jag sov istället gott i soffan efter Idol, jag får nog ta o titta på det på Play, det måste bara ses.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!