söndag 22 november 2015

Snö, snö och ännu mera snö!

Vilken chockstart på vintern! Inatt fullkomligt vräkte snön ner hos oss. Så passande att jag redan igår hade adventspyntat huset.
Planen för dagen var att åka och hälsa på mamma men nu fick vi först ägna oss åt snöskottning halva dagen. Hård blåst i kombination med all denna snö. Jag gissar att det kom ca 20 cm och vi hade drivor på upp till 1 meter. Inget som vi är vana vid precis.

Så här tidigt på säsongen så var inte heller snökedjorna på traktorn så även det fick vi ägna oss åt. Snön var så blöt att den fastnade i skopan. Vi fick slita rejält. Det här kanske man kan kalla för veckans första träningspass för innan i veckan så har jag faktiskt tränat exakt 0 gånger....Latmasken har krupit in kroppen. Det får bli skärpning.

Jag är ingen vän av snö men visst är det vackert att titta på, om man är inne. En som däremot tyckte det var livat det var Lexie. Hon hoppade och skuttade och tyckte det var fantastiskt kul.

Till slut kom vi i alla fall iväg till mamma och där var minsann ingen snö. Visst känns det märkligt. Så oerhört mycket snö här och så barmark 10 mil norrut.

 

 

 

Det är svårt att inte tänka på pappa när Grållen kommer fram. I år slipper han att kämpa med någon snö.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!