lördag 2 januari 2016

Ute blåser en isande vind och jag drömmer mig tillbaka till sol o värme

Lördag den 2 januari och vi är tillbaks hemma i verkligheten igen. Ute singlar snöflingorna ner och det blåser en iskall vind. Då är det skönt att ha sina färska semsterbilder att titta tillbaks på.

För första gången i mitt liv har jag firat jul och nyår utomlands och det var mycket, mycket trevligt. Julen försvann liksom bara spårlöst förbi och det var väl ungefär så vi ville ha det. Nyår var riktigt, riktigt trevlig med galamiddag och en massa festligheter på hotellet där vi bodde.

På nyårsafton verkade även personalen festa till det redan på eftermiddagen och stämningen var på topp. På kvällen fick man boka vilken tid man ville äta och det bjöds på välkomstdrink, ett lite bättre vin än det vanliga samt riktigt, riktigt bra mat. Hummer, parmaskinka, sallad caprese m m, ja där fanns nog det mesta. Till dessert fanns hur mycket läckerheter som helst, bl a supergoda tryfflar. Denna dagen unnade jag mig faktiskt att äta precis vad jag ville, det var ett val jag gjorde. Det innebar att jag faktiskt åt lite goda desserter för en gångs skull.

Bubbel fanns i massor. Det är inte helt fel att ha all inclusive en sådan här dag!

Livemusik o dans och en riktigt go stämning.

Strax innan 12 delades det ut diverse tillbehör såsom hattar, girlanger m m till ALLA. 5 minuter i 12 kom en störtskur som jagade in alla under tak men sen upphörde regnet som vanligt lika plötsligt igen och vi fick skålat in det nya året. Med tanke på vår hemresa dagen efter så gick vi snart o la oss efter att det nya året hade firats in.

Ännu en bild på den fantastiska granen.

En typisk dominikansk affär, ett hål i väggen, typ.

Lite miljöbilder på väg till flygplatsen.

Flygplatsen i Puerto Plata var inte stor men däremot väldigt modern. Ett tecken på att många nog inte tjänar så mycket såg jag ett exempel på inne på damtoan där städerskan stod och letade fynd i papperskorgen som hon stoppade ner i sin väska. Lite tragiskt att se.

Någon ny mugg till samlingen hade jag ju inte hittat men här hittade jag en, den ville jag. Kollade tyvärr inte priset, en mugg brukar man få betala ca 50-100 kr för, mannen gick och betalade och meddelade att den kostade nästan 200 kronor....Jag skäms. Måtte den muggen hålla länge. Vi får väl se det som att vi ändå var tvungna att göra oss av med våra dominikanska pesos. Vasen som jag köpte tidigare under resan hade gått sönder på vägen hem, likaså min nya resväska. Inte kul alls. Det blev nog en dyr resa det här.

Nu är det nytt år och nya planer. Efter att ha levt ett liv i dekadens i 2 veckor med allt för mycket mat, vin och dåligt med motion, så är jag nu taggad för att ta tag i mitt liv igen:-). Jag har anmält mig till en ny 8-veckors träningskurs på Studio 4, tre tuffa träningar i veckan när man aldrig vet innan vad som händer, kanske även i kombination med något pass i veckan på Nordic Wellness. Det ska bli sjukt kul. Jag har även anmält mig till en ny 6 veckors LCHF kickstart med Ulrika Davidsson. Jag hoppas att dessa 2 veckors semester inte har gjort allt för illa vid min vikt men i vilket fall som helst så kör vi så det ryker nu igen. Jag är taggad till tusen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!