torsdag 11 februari 2016

Pedikyr, promenader och happy hour i Lauderdale by the Sea

Igår började jag dagen med lite vax, man vill ju inte gärna se ut som en lurvig Berner sennen om det nu skulle bli strandväder någon dag (notera tröjan:-() "Jag går tillbaka sen, sa jag till syrran när hon släppt av mig. Det går inte, sa hon. Klart det går sa jag, det tar bara 45 minuter enligt Google maps och vi har stegtävling på jobbet. " Det tog bara 40 minuter och det gick så klart jättebra. När jag kom tillbaka så skrattade syrran gott åt sig själv och sitt amerikanska tänk, skjut mig, sa hon i bästa Meekatt stil:-) I USA kan man gå som träningsform med träningskläder på, hur mycket som helst men att gå från punkt A till punkt B, det är liksom omöjligt, ingen gör det. Nu gjorde jag det och det gick ju bra:-) (Detta var ungefär borta vid Sporths Authorithy för er som är bekanta med omgivningarna.) Inte nog med det, lite senare på dagen så gick jag bort till TJ Maxx (vid Publix) för att köpa mig lite nya träningskläder. Jag hade faktiskt glömt att packa träningskläder!!! Vilket öde, nu var jag ju tvungen att köpa nya, ha, ha. Ja det blev 2 par träningsbyxor, en sport-bh o två klänningar.....Ooops som det kunde bli...

Att ta sig över i de stora korsningarna är förstås inte helt lätt. Man får vänta en hel evighet och när det väl blir grönt så är det inte grönt såpass länge att man ens hinner över. Ett tecken på att ingen går?

Från vax till nagelsalong. Kvalitetstid för oss alla, mamma, syrran o jag. För mig blev det bara pedikyr, naglarna får vänta till måndag, det var inte riktigt dags än.

Givetvis passade jag på att åka med för att lämna min kära systerson vid skolan på morgonen. Det är inte bara semester, det är lite kul att få ta del av syrrans vardagsliv också när man är här.

På min väg hem studerade jag en byggarbetsplats (det är väl nästan så att man kan klassificera detta som en studieresa då;-).

USA är verkligen ett tjänstesamhälle, här kan få vad som helst utfört. Vad sägs t ex om en salong dit man bara går för att få håret fönat? Finns det över huvud taget i Sverige? Kanske i Stockholm....I don´t know...

Mamma ville ha doughnuts, jag stod tappert emot, inte kan man falla första dagen inte. Jag nöjde mig med en kopp kaffe.

Tada! Ny läcker färg på tånaglarna. Det blev faktiskt ett par timmar i solen ändå igår, trots det kyliga vädret, stundtals under en filt men man är väl viking, inte ger man upp så lätt. Här ska det solas. Idag förväntas temperaturen stiga något, 19 grader kanske.....mot 18 igår.

Igår gav vi oss ut på en happy hour med en utav syrrans kompisar redan vi 4-tiden på em. Det var ingen bra idé första hela dagen här. Både jag o mamma vara så trötta o jetlagade att vi knappt orkade hålla oss vakna till 8 på kvällen sen. Det blev tidigt i säng. Istället så vaknade jag såklart redan vid 2-tiden i natt o här sitter jag nu o svarar på jobbmail, bloggar o slösurfar på Facebook o Instagram. Tidsomställlningen gick mycket bättre i Dominikanska, varför vet jag inte. Jag lyckades inte sova på dagen igår, får se om det går bättre idag.

Min bästa syster och min bästa mamma! Jag har bara en av varje och de ska man vara rädda om!

Ser med glädje att mitt lag MICKAS leder stegtävlingen, Yiha!!! Man är väl tävlingsmänniska, jag har inte gjort mitt bästa varje dag men igår gick det bra, så ska det bli även idag. Idag blir det definitivt en joggingrunda innan frukost.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!