måndag 28 mars 2016

Vedsågning o kapning, trädgårdsfix, lägenhets-span och lunch på stan

Idag har vi firat påsk med min mamma, lite jobb o lite nöje. Allt onödigt nät som tidigare var uppsatt p g a Jacks (pappas hund) rymningsbenägenhet är nu borta. Det blev sååå bra!! Vilken skillnad. Nu blev det lite snyggt o prydligt runt huset igen.

 

Att ha ett hus vars enda uppvärmningssystem är en gammal vedpanna är inte det lättaste. Idag hjälpte vi till med att såga och kapa den sista veden som fanns. Pappa, envis in i det sista, har tidigare sågat ned och kört hem träd från skogen som har försörjt hela deras uppvärmningsbehov, upp till 84 års ålder men nu finns han inte mer...o då blir det inte lätt. Nu får det nog bli till att köpa ved tills mamma har hittat en lägenhet att flytta till och tills gården blir såld.

Det lilla vi gör vill jag definitivt inte beteckna som jobbigt, tvärt om, men lite otäckt är det allt att hantera den oskyddade sågen. Jag kan lätt få tvångstankar där jag inbillar mig att jag snart ska snubbla o såga av mig en arm eller nå´t, hualigen!

Min man är en pärla som mer än gärna hjälper till. Allt utomhusarbete och kroppsarbete är kul för honom.

 

Lite avkoppling var vi väl också värda så det blev en lunch på Black Pearl i Varberg. Helt ok lunch till en billig peng även om det kanske inte var någon större kulinarisk upplevelser.

På väg tillbaks till bilen passerade vi ett påskpyntat men ödsligt torg. Jag gillar verkligen Varberg, det är lite "min stad".

Lite "lägenhets-span" fick det också bli. Ett nyproducerat 70+ boende i stan. Är det här min mamma ska bo? Eller någon annanstans? Det får tiden utvisa.

Efter att ha frusit i princip hela dagen så satte vi fart i kaminen när vi kom hem och satte oss där uppe för att äta middag. Sååå skönt att äntligen få bli varm igen.

Sofias änglar på tv och sen tror jag att jag däckar. Jag är verkligen trött men ser fram emot att imorgon bara få sitta hemma och jobba. Lite lyx i tillvaron.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!