tisdag 5 april 2016

Blue suede shoes o så det här med gelatin

Att gå ut en sväng på lunchen, det är avkoppling för mig. Enda problemet är väl att jag så lätt slinker in i en eller annan affär. Det gjorde jag även igår och vad hittade jag väl då? De här underbart snygga (men platta) blå mockaskorna från Roots på Eurosko. Givetvis var det halva priset och jag var helt såld. Idag har jag haft dem på mig och jag är förälskad. Jag som jämt går med klackar har fått ett par nya favoritskor, jösses så sköna! Omväxling förnöjer.

För ett tag sen halkade jag in på en tråd på Facebook (sök på Gelatin & Möjligheter med Anna Hallén) om benbuljong och gelatin och hur läkande det är för kroppen samt att gelatin hjälper mot sömnproblem. Det bästa är givetvis att koka egen benbuljong men om man inte orkar eller hinner det så ta 1 tsk gelatinpulver i ett glas vatten varje dag och se vad som händer med sömnen! Jag har nu provat i ca 2 veckor och jag sover som en stock varje natt. Det är helt fantastiskt! Det känns nästan helt overkligt. Har ni sömnproblem så prova säger jag bara, vad har ni att förlora?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!